כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"אם ישראל תבקש"

בהונגריה מצהירים: "שוקלים להעביר את השגרירות"

יועצו הבכיר של ראש ממשלת הונגריה מצהיר שאם ישראל תבקש ממדינתו להעביר את בניין השגרירות לבירה, הם ישקלו זאת: "אם אתם רוצים לפתוח מטה ראשי באירופה, הוא יכול להיות בבודפשט". על המלחמה בין רוסיה לאוקראינה: "נתניהו יכול להיות הדמות לנסות לשכנע את מנהיגי אוקראינה ורוסיה לחזור למו"מ, וגם לשכנע את ארה"ב לא לתדלק את העימות"

בהונגריה מצהירים: "שוקלים להעביר את השגרירות"
ויקטור אורבן בכותל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באלאז' אורבן, יועצו הקרוב ביותר של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, התראיין ל'ישראל היום' על רקע הטענה שישראל הופכת להיות דומה למדינתו בעקבות הרפורמה המשפטית, ומצהיר שהם שוקלים להעביר את השגרירות.

"בראש ובראשונה אנחנו חושבים שהונגריה וישראל הן שותפות אסטרטגיות וחברות. אנחנו באמת מקווים שישראל תעלה על מסלול טוב, אנחנו מאחלים לכם הצלחה רבה. אם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות למען ישראל, אמרו לנו. אני חושב שישראל זקוקה למסלול משלה, כשם שלנו יש את המסלול שלנו".

"אישית, האידיאולוגיה הלאומיות-דתית קרובה לליבי. זו תנועה רעיונית בעולם המערבי שגובשה בידי ישראלי-אמריקני, יורם חזוני, שאומר שבזמנים המודרניים שמרנות יכולה להיות קשורה רק ללאומיות חיובית. כלומר, שעליך להתמקד באינטרסים של ארצך ובאמצעות הצגת כבוד עצמי אפשר להשיג מעמד בינלאומי יציב ביותר", הוסיף.

הוא הגיב לעובדה שמדינות האיחוד האירופי כבר פחות תומכות בישראל, מלבד הונגריה: "מאוד עצוב, שאנחנו מרגישים לפעמים בודדים במערכה הזו. אין מדינות רבות שעומדות איתנו. יש כמה, בעיקר ממרכז אירופה. אנחנו לא לחלוטין לבד. אבל באופן מצער, העמדה של תמיכה בישראל מאוד שנויה במחלוקת בעיני מדינות מערב אירופה. זה די מטורף, מאחר שזה לא היה המצב לפני כמה עשורים".

על השאלה אם הונגריה תהיה המדינה הראשונה באיחוד האירופי שתעביר את שגרירותה לירושלים? "אם נקבל בקשה ישראלית בעניין, נשקול זאת".

היועץ הקרוב לאורבן התייחס גם למלחמה הנמשכת במזרח אירופה, ועל האפשרות שישראל תתערב בה: "נתניהו יכול להיות הדמות לנסות לשכנע את מנהיגי אוקראינה ורוסיה לחזור למו"מ, וגם לשכנע את ארה"ב לא לתדלק את העימות".

 

הונגריה ישראל שגרירות ויקטור אורבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד