כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"המיליארד השחור"

סחיטה, איומים ורצח: הפשיטה הדרמטית על ארגון הפשע הגדול בצפון

כ-700 שוטרים השתתפו בפשיטה הגדולה על ארגון הפשע הגדול ביותר בצפון | אנשי הארגון חשודים בסחיטה ועושק של אזרחים ובעלי עסקים בצפון ובמקרי רצח | כל הפרטים

סחיטה, איומים ורצח: הפשיטה הדרמטית על ארגון הפשע הגדול בצפון
הפשיטה הלילה צילום: דוברות המשטרה

כוחות משטרה רבים פשטו הבוקר (רביעי) על יעדים של ארגון הפשיעה "אבו לטיף", המכונה גם 6006, במסגרת חקירה שחשפה העלמות מס במיליארד ש"ח וזכתה לכינוי "המילארד השחור".

הפשיטה בוצעה בעקבות חקירה סמויה של היחידה המרכזית במחוז צפון שנערכה במשך כשנה ובמסגרתה גובשה תשתית ראיתית כנגד אנשי ארגון הפשיעה הגדול במדינה. על פי החקירה, הארגון היה מעורב במקרי סחיטה ועושק של אזרחים ובעלי עסקים בצפון.

ראשי הארגון חשודים בעבירות כלכליות וביניהם העלמות מס בהיקף של מאות מיליוני שקלים ומעורבות בארועי אלימות רבים וביניהם רצח.

כ-700 שוטרים, לוחמי משמר הגבול, יחידות מיוחדות וגורמי אכיפה נוספים השתתפו היום לפנות בוקר בפשיטת הענק. השוטרים עצרו בבתיהם
21 חשודים, ביניהם גם את בכירי הארגון. בימים הבאים צפויים מעצרים נוספים. בין העצורים בפשיטה הלילה: ראש מועצה.

שמו של ארגון "אבו לטיף", מסבירים במשטרה, נקשר בפעילות עברינית ענפה בכל אזור צפון הארץ. אנשי הארגון פעלו בגביית דמי חסות, מעורבות במכרזים ציבוריים, השתלטות על עסקים, סחיטה, ארועי אלימות וירי רבים ועל פי החשד קשורים למקרי רצח אכזריים בשנים האחרונות.

המשטרה מנהלת מאבק ממושך בארגון ששיאו בקרב יריות שהתרחש לפני שנה וחצי ובו נהרג אחד מחברי הארגון מירי השוטרים בישוב מעאר. לפני כחודשיים נפגע קשה חבר ארגון נוסף בקרב ירי מול השוטרים באותו ישוב. הארגון הוא יעד של המשטרה בשנים האחרונות. במהלך המאבק בארגון, ובשל החשש של אזרחים להתלונן, שוטרי מחוז צפון התחזו לקבלנים על מנת שיהיו הם בעצמם מטרה לסחיטה. לפני כשנה הושגה פריצת דרך שהביאה לגיבוש תשתית ראייתית כנגד בכירי הארגון, חברים בארגון, גורמים שסייעו להם בהלבנת כספים.

מפקד מחוז צפון, ניצב שוקי תחאוכה אמר: "זהו יום היסטורי חשוב בלחימה בפשיעה המאורגנת במדינת ישראל. אני מבקש להודות לימ״ר מחוז צפון על היצירתיות יוצאת הדופן והאומץ במבצע המורכב הזה. הערכה רבה לפרקליטות המדינה על הליווי המקצועי. תודה ליחידה להגנת עדים.למפכ״ל המשטרה על הקצאת מיטב האמצעים המיוחדים ועל הגיבוי המלא סייעו להצלחת המבצע. תודה לשר לבטחון לאומי על הגיבוי והתמיכה המלאכה מרובה,לכן נדבר פחות ונעשה יותר לריסוק ארגוני הפשיעה".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי אמר: "זיהינו את הארגון הזה כמחולל הפשיעה העיקרי בצפון וסימנו אותו כמטרה, פיקוד המשטרה נתן למחוז צפון עזרה וסיוע מקיף ולאחר כשנה של חקירה מורכבת ויצירתית בה עבדה המשטרה בשיתוף הפרקליטות ומס הכנסה השיגו שוטרי מחוז צפון די ראיות על מנת להפליל את בכירי הארגון".

"אנחנו ממשיכים לפעול כנגד יעדים נוספים בכל רחבי הארץ. מצב בו ארגוני פשיעה מעורבים בפעילות כלכלית נרחבת כל כך, תוך חדירה לרשויות המקומיות הוא איום ממשי על שלטון החוק", הוסיף שבתאי.

גל מעצרים ארגון פשע צפון משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד