כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עם לפידים וצמיגים בוערים

עימותים סוערים בהפגנת מתנגדי הממשלה בירושלים

מאות מפגינים התכנסו הערב סמוך לבית ראש הממשלה נתניהו בירושלים למחות נגד הרפורמות המשפטיות. במהלך ההפגנה נרשמו עימותים בין המפגינים לבין פעילי ימין שהניפו שלטים במקום, ואף בין מתנגדי נתניהו לבין המשטרה שניסתה להרחיק את המפגינים מבית ראש הממשלה בטענה שזו הפרת פרטיותו

עימותים סוערים בהפגנת מתנגדי הממשלה בירושלים
הפגנת הלפידים הבוערים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כ-400 מפגינים התאספו הערב (חמישי) ברחוב עזה בירושלים, סמוך לביתו של ראש הממשלה נתניהו, למחות נגד הרפורמות המשפטיות שמקדם נתניהו עם שר המשפטים לוין. המפגינים רצו למחות כמה שיותר קרוב לבית ראש הממשלה, אך המשטרה עשתה כל שביכולתה למנוע זאת מהם בטענה שמדובר במעונו הפרטי ולא הרשמי של נתניהו.

בהפגנה זו התעוררו מהומות, כאשר המפגינים ניסו לפרוץ את מחסום המשטרה כשבידיהם לפידים בוערים. מהמשטרה נמסר כי "במהלך ההפגנה, חלק מהמפגינים הבעירו צמיג ואבוקות והתעמתו עם מפגינים אחרים שהיו במקום, כשהשוטרים חצצו בין הצדדים ומנעו חיכוך וגילויי אלימות. בהמשך המפגינים החלו בתהלוכה בלתי חוקית וחסימת צירים מכיוון כיכר פריז לכיוון מרכז העיר. בשלב מסוים המפגינים החלו להפר את הסדר במקום כשחסמו את הרכבת הקלה בעת נסיעתה ברחוב יפו".

"חבורת אנרכיסטים" > מפקד מחוז ירושלים הוזמן לבירור אצל השר בן גביר

במהלך ההפגנה התעמתו מספר מפגינים עם פעיל הימין הידוע משה מירון, שהניף למול פניהם שלט עליהם כתב "שמאלנים בוגדים". מירון הורחק בידי השוטרים, שמנעו עימות פיזי בינו לבין אנשי השמאל.

השר איתמר בן גביר הגיב להתפרעויות בהפגנות סמוך לבית ראש הממשלה וכתב כי: "משטרת ירושלים איבדה שליטה על האנרכיסטים. אירוע שבו הוצתו צמיגים בוערים ליד מעון ראש הממשלה, נחסם כביש מספר 1, ונחסמה תנועת הרכבת הקלה - כל אלה אירועים חמורים ביותר שבהם שוטרים ולוחמי מג"ב היו במקום, אך קיבלו הוראה מפורשת שלא לאכוף את החוק ולא להתעמת עם המתפרעים".

 

חסימת כבישים ראש הממשלה משטרת ירושלים הפגנות מפגיני שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד