י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
וִיהִי נֹעַם נִשְׁבַּת בְּמוֹצָאֵי שַׁבָּת

האב ספד בהלווית בנו: "איננו יודעים חשבונות של מעלה"

אלפים ליוו את האברך הקדוש שלמה אלתר לדרמן הי"ד שנרצח בפיגוע ביום שישי ברמות לעיני רעייתו שתחי'. מסע הלוויה יצא משמגר דרך בית המדרש פינסק קרלין בהתעוררות גדולה. צפו בתיעוד מסכם ודומע ממסע הלוויה

האב ספד בהלווית בנו: "איננו יודעים חשבונות של מעלה"
הלווית הק' אלתר שלמה לדרמן הי"ד צילום: ישי ירושלמי

המונים התאספו אמש במוצאי שבת קודש למסע הלוויה שיצאה מבית המדרש הגדול דחסידי פינסק קרלין בשכונת בית ישראל בירושלים שם ליוו את האברך הקדוש הרב אלתר שלמה לדרמן הי"ד שנרצח בפיגוע הדריסה ביום שייש בשכונת רמות בירושלים. 

מסע הלוויה יצא קודם מבית הלוויות שמגר ומשם לבית ישראל לרחבת בית המדרש הגדול פינסק קרלין. לאחר אמירת פרקי תהילים האזינו לדברי מספד והתעוררות שהשמיע האדמו"ר מפינסק-קרלין, השוהה בארה"ב, והשמיע את הדברים ביום שישי בהקלטה.

הרבי ספד בבכי: "אשה בערב שבת רואה את בעלה עולה לשמים"

הרה"צ רבי אשר הכהן רוזנפלד, בן האדמו"ר מפינסק-קרלין זצ"ל, הספיד בבכי מר וזעק:" הן עתה שמענו את דברי האדמו"ר שליט"א שאין אומר ואין דברים, כי מנין לוקחים דיבורים להספיד טרגדיה נוראה ומזעזעת שכזו".

"דוד המלך זעק 'למה רגשו גויים', אבל אסור לנו לשאול למה, אך יש 'למה' אחר שמותר לשאול 'למה יאמרו הגויים איה נא אלוקים', ואני זועקים עתה כולם, אביו, חמיו, הסבים, האחים והאחיות, החברים והידידים, וכל בית ישראל השבורים והרצוצים  "לישועתך קוויתי ה'", אנט ה' הושיעה נא, אנו זקוקים לישועת ה' שיאמר לצרותינו די תיכף ומיד".

הגאון רבי צבי כץ, ראש ישיבת 'טל תורה', בו למד הקדוש ר' שלמה, זעק כי הקב"ה ירד לגנו ללקוט שושנים, אך לא רק שושנים אלא השושן המובחר ביותר. להלן עמד על שלימותו של הקדוש בכל דבר ובכל עניין, הן בתורה, ובוודאי בעבודת התפילה שהיה בהשתפכות הנפש וגרר אחריו את כל בחורי הישיבה, וגרם לקדש שם שמים מרובים בתפילות לוהטות בנוסח קארלין, וכעת זכה לברוך המקדש שמו ברבים.

הגר"צ כץ הזכיר כי מובא במדרש שהקב"ה לוקח את לבושו הספוג מדם של הקדושים וכביכול מתלבש בהם, "הנה עתה הקב"ה לוקח את בגדיו של הקדוש שלמהל'ה הולך לדייני בית דין של מעלה ושואל הרי כתוב בתורה הקדושה "כי יקח איש אשה חדשה לא יצא במלחמה", ואנו חייבים לקיים מה שנאמר ולהחיש את הגאולה", זעק הגר"צ כ"ץ.

המשפיע הרה"צ ר' אלימלך בידרמן השמיע דברי כיבושין נוקבים ש"בוודאי רוכב שמים שש בהגיע נפש נקי וצדיק, אך אנו כאן חייבים לפשפש במעשינו על מה עשה ה' ככה. נוסע אברך צעיר בערב שבת קודש פרשת יתרו בו כתוב בעשרת הדברות 'כבד את אביך ואת אמך', ומיד עולה בסערה השמימה לאבינו שבשמים, וכולנו שופכים דמעות כמים, והקב"ה יניח אותם בבית גנזיו להחיש לנו את הישועה בקרוב".

רבי מיילך שפרץ לראשונה בבכי אמר: "כולנו כל בני החבורה צריכים להרעיש שמים ולזעוק, אך לצד זאת להתחזק באמונה שלימה כי מאתו לא תצא הרעות, אנו מבקשים עתה מהקדוש שלמהל'ה שעתה נמצא תחת כסא הכבוד במעלות קדושים וטהורים, ולמרות שנמצא כעת במדרגות שאין כל ברייה יכולה להשיג, לא יניח ולא ישקוט עד שה' יאמר לצרותינו די, צרות אחרונות משכחות את הראשונות, כבר נתמלא הסאה לגמרי ואין לנו יותר כוח".

דברי הספד מרטיטים וקורעי לב השמיע אביו הרה"ח ר' חיים דן לדרמן יבלחט"א שאמר שצריך לברך ברכה שנתן לו הקב"ה בן כמותו שהיה מעורר השחר בכל יום ויום בשעה חמש לפנות בוקר ומאז המשיך סדר יום כבן עלייה ממש מתוך יגיעה עצומה בתורה הק', ועתה עלה ונתעלה בערב שבת קבלת התורה בכדי לשמוע את הקולות והברקים בישיבה של מעלה.

"בני הקדוש היה אבן מאסו הבונים היתה לראש פינה, היה ראש פינה בכל מקום שהיה ולמד מימי ילדותו עד עתה, אבל מאת ה' היתה זאת היא נפלאות בעיננו. איננו יודעים חשבונות של מעלה אנו לא מהרהרים ח"ו גזירה היא מלפני. זה היום עשה ה', הכל מאתו יתברך שמו ויתעלה. אך אנו זועקים אנא ה' הושיעה נא, אנא ה' הצליחה נא, שנוכל להחזיק מעמד כל המשפחה, והשי"ת יאמר לצרותינו די".

בתום ההספדים יצא מסע הלוויה בדרכה להר המנוחות שם ניטמן לקול זעקות שבר של בני המשפחה והמוני מכיריו חבריו וידידיו.

 

אלתר שלמה לדרמן פינסק קרלין פיגוע הדריסה בשכונת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד