כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
במהלך בידוק באוטובוס

"סייע ועזר לכולם": לוחם מג"ב אסיל סואעד נהרג בפיגוע במחסום שועפאט

בפיגוע דקירה שבוצע במחסום שועפט ע"י מחבל בן 13, נהרג לוחם מג"ב בן 22. מתחקיר ראשוני עולה כי הוא נפצע אנושות לא מהדקירות כי אם מירי מאבטח שעלה יחד עמו לבידוק שגרתי באוטובוס שביקש לחצות את המחסום | במהלך פעילות בשועפט מחבל ניסה לדרוס לוחמים ונוטרל

"סייע ועזר לכולם": לוחם מג"ב אסיל סואעד נהרג בפיגוע במחסום שועפאט
סמ"ר אסיל סואעד ז"ל/זירת הפיגוע צילום: דו"צ/יונתן זינדל, פלאש 90

סמ"ר אסיל סואעד ז"ל, בן 22 תושב חוסנייה בגליל, הוא הלוחם שנהרג בפיגוע הערב (שני) במחסום שועפאט. הלוחם נפצע באורח אנוש במהלך בידוק באוטובוס סמוך למחסום שועפאט בצפון ירושלים. המחבל בן 13 בלבד, תושב מחנה הפליטים, נוטרל על ידי כוחות הביטחון ונעצר לחקירה. הלוחם פונה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותו.

בהודעת משמר הגבול נאמר כי כי החיל ומשטרת ישראל מרכינים את ראשם לזכרו של לוחם שנפל הערב בפיגוע וכי הודעה נמסרה למשפחתו.

סמ"ר אסיל סואעד ז"ל, משרת בשירות קבע בפלוגה נ"ד במשמר הגבול עוטף ירושלים התגייס לחיל במרץ 2019 לשירות חובה ושירת באותה הפלוגה. בתום שירות החובה שלו נלחם בכדי לחתום קבע באותו המקום.

סמ"ר אסיל סואעד ז"ל.

חבריו בפלוגה במשמר הגבול מספרים על "אדם הכי שמח, תמיד סייע ועוזר לכולם, נרתם תמיד לכל משימה ואהב את השירות למען ביטחון המדינה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "הלב נחרד מנפילתו של לוחם מג"ב, בפיגוע מזעזע. לוחם שהלך כדי לשמור על הילדים שלנו, שיוכלו לצאת מהבית בביטחון ולצערנו לא יחזור הביתה. אסון קשה מאוד וכאב גדול לעם ישראל כולו. בשמי ובשם מדינת ישראל אני מוסר תנחומים למשפחה היקרה, ליבנו איתכם".

מתחקיר ראשוני עולה כי במהלך בידוק שגרתי באוטובוס שהגיע למעבר, ע"י לוחם מג"ב ומאבטח אזרחי שהיה עמו, מחבל שלף לפתע סכין והתנפל על הלוחם. בתגובה, המאבטח האזרחי שהיה עם הלוחם ביצע ירי לעבר המחבל במטרה לנטרלו, ירי שככל הנראה פגע גם בלוחם. כוחות גדולים של מחוז ירושלים ומשמר הגבול הגיעו לזירה וסגרו את המעבר לתנועה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על מותו ומסר: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של לוחם מג"ב, סמל ראשון אסיל סואעד ז"ל, שנפל הערב בפיגוע הדקירה במעבר שועפאט. יהי זכרו ברוך"

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לפיגוע הקטלני ואמר: "אנו אבלים על נפילתו של לוחם מג״ב סמ״ר אסיל סואעד בפיגוע במעבר שועפאט. שולח תנחומים כנים ומשתתף בצער הכבד של משפחתו ואוהביו. אני מחזק את לוחמי צה״ל, מג״ב ומערכות הביטחון שפועלים בצורה נחושה וחדורת שליחות כנגד המפגעים ותומכיהם".

בתוך כך, כוחות משטרה של מחוז ירושלים ולוחמי משמר הגבול, פועלים בשעות האחרונות בתוך מחנה הפליטים שועפאט לביצוע מעצרים. במהלך הפעילות המבצעית נתקלו הכוחות בהפרות סדר שכללו יידויי אבנים. ובמקביל נעצרו לחקירה שלושה מבני משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ונעצר (הוריו ואחיו).

במהלך הפעילות הגיח רכב לעברם במהירות ועל פי החשד ניסה לדרוס את הלוחמים. בתגובה הלוחמים שחשו בסכנה לחייהם, ביצעו לעברו ירי. החשוד שנהג ברכב נוטרל ופונה לקבלת טיפול רפואי. אין נפגעים לכוחותינו והפעילות נמשכת גם בשעה זו.

 

מחסום שועפט פיגוע דקירה שוטר נהרג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד