כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תמיכה דו מפלגתית

בארה"ב שוקלים לשלוח לאוקראינה נשק איראני שהוחרם

ארה"ב שוקלת לשלוח נשק איראני שנתפס על ידי הצי האמריקני לאוקראינה. גורמים רשמיים בארה"ב שוקלים לשלוח מאגרי נשק אדירים כדי לסייע לאוקראינה במאבקה נגד רוסיה. תמיכה דו-מפלגתית בוושינגטון לרעיון

בארה"ב שוקלים לשלוח לאוקראינה נשק איראני שהוחרם
הנשק האיראני שנתפס צילום: הצי האמריקני

צבא ארה"ב שוקל לשלוח לאוקראינה אלפי כלי נשק שנתפסו ויותר ממיליון כדורים של תחמושת שנתפסו בדרכם לטרוריסטים הנתמכים על ידי איראן בתימן, צעד חסר תקדים שיסייע לאוקראינה להילחם בכוחות הרוסיים, כך אמרו גורמים אמריקאים ואירופאים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

פקידים אמריקאים אמרו שהם בוחנים לשלוח לאוקראינה יותר מ-5,000 רובי סער, 1.6 מיליון כדורים של תחמושת לנשק קל, מספר קטן של טילים נגד טנקים, ויותר מ-7,000 פצצות שנתפסו בחודשים האחרונים מול חופי תימן ממבריחים החשודים בפעילות עבור איראן.

המהלך החריג יביא אספקה ​​חדשה של כוח אש שאמריקה ובעלות בריתה יוכלו לנצל כשהן נאבקות לענות על הצורך של אוקראינה להילחם נגד רוסיה. פקידים אמריקאים וראשי נאט"ו נפגשו השבוע בבריסל כדי לדון בדרכים חדשות להאיץ את זרימת הנשק העובר לאוקראינה ואת המחסור באספקה ​​הצבאית שהמלחמה יוצרת.

"המלחמה באוקראינה צורכת כמות עצומה של אמצעי לחימה ומדלדלת את מאגרי בעלות הברית", אמר ביום שני האחרון מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג. "השיעור הנוכחי של שימוש התחמושת של אוקראינה גבוה פי כמה מקצב הייצור הנוכחי שלנו. זה מכניס את התעשיות הביטחוניות שלנו ללחץ".

האתגר של ממשל ביידן הוא למצוא הצדקה משפטית לקחת נשק מסכסוך אחד ולהעבירו לאחר. אמברגו הנשק של האו"ם מחייב את ארה"ב ובעלות בריתה להשמיד, לאחסן או להיפטר מהנשק שנתפס. עורכי דין של ממשל ביידן בחנו האם ההחלטה יוצרת עבורם מרחב תנועה כלשהו להעביר את הנשק לאוקראינה, כך על פי גורמים אמריקאים.

ג'ונתן לורד, מנהל תוכנית הביטחון של המזרח התיכון במרכז לביטחון אמריקאי, צוות חשיבה מוושינגטון, ותומך ברעיון, אמר שיש תמיכה דו-מפלגתית בוושינגטון לרעיון.

הרובים והתחמושת נתפסו בחודשים האחרונים על ידי ארה"ב וצרפת כחלק ממאמץ עולמי המתמקד בעיקר במניעת הברחת נשק מאיראן לתימן. בעלות בריתה החות'יות של טהראן נלחמות שמונה שנים נגד הממשלה בתימן שנאלצה לצאת מהבירה ב-2014, ומאז תימן מחולקת לשניים.

 

 

 

תימן המורדים החותים ארה''ב איראן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד