כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כתב אישום

בזמן הפגנה בבית שמש: דרש מהמפגינים להתרחק מביתו - והותקף על ידי אב ובנו

כתב אישום הוגש לבית המשפט נגד אב ובנו תושבי בית שמש, לאחר שתקפו אדם שביקש ממפגינים להתרחק מביתו | עורכי דינם: "בתיק זה התהפכו היוצרות - כך שהמתלונן הוא זה אשר תקף את הקטין וקטינים נוספים שהיו במקום ואילו האב ניסה להפריד בין הצדדים"

ניידת משטרה. אילוסטרציה
ניידת משטרה. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

אב חרדי ובנו הקטין תושבי בית שמש, נעצרו לפני כשבועיים בתום הפגנה שהתקיימה בעיר לאחר שתקפו וגרמו חבלות לאחד התושבים שביקש ממפגינים להתרחק מאזור לביתו. היום הגישה יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים כתב אישום נגדם. לפי גרסת, הוא לא היו מעורב בהפגנה אלא ניסה להפריד בין הצדדים.

חוקרי תחנת בית שמש השלימו בימים האחרונים את חקירתם של שני הנאשמים וכנגדם הגישה היום כאמור יחידת התביעות ירושלים כתבי אישום בבית המשפט, לצד בקשה למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים.

בשעת ערב מאוחרת, התקיימה מחאה ברחוב נהר הירדן בעיר בית שמש, סמוך לביתו של הקורבן. בשלב מסוים, ירד השכן מביתו וביקש לפזר את המפגינים ולאחר שלא צלח, עשה דרכו חזרה לביתו.

בשלב זה, עפ"י עובדות כתב האישום, הגיעו הנאשמים, האב בן 46 ובנו בן ה-15, והקטין שאל את הקורבן האם הוא יהודי. כשענה לו בחיוב, נגח הבן בפניו של הקורבן ושבר את משקפי הראיה שלו. בתגובה לכך, ניסה השכן להדוף את הנער, השניים נפלו ארצה בו בעת שהקטין ממשיך להלום בפניו של הקורבן. בהמשך הצטרף אביו שהחל לבעוט ולהלום אגרופים במתלונן. כתוצאה ממעשיהם, נחבל המתלונן בגופו ונגרם לו שבר בקרסול ימין שצריך התערבות רפואית לרבות גיבוס המקום.

עוד לפי כתב האישום, מיד עם קבלת הדיווח אודות מקרה האלימות כאמור, הגיעו למקום כוחות משטרה וביקשו לעכב את הנאשם הצעיר בשל מעשיו, תוך שזה ממשיך לאיים כלפי השוטרים כי יפגע גם בהם, וזאת תוך שאביו אוחז בשוטר ומנסה לסכל את פעולותיהם של אנשי החוק במקום אך ללא הועיל והשניים הועברו לחקירה בתחנת המשטרה בבית שמש.

במסגרת החקירה, הוארך מעצרם של השניים במספר ימים ובהמשך הורה בית המשפט על תנאים מגבילים עד תושלם מלאכת החקירה בעניינם.

קצין אגף החקירות ומודיעין בתחנת בית שמש, רפ"ק אביעד בלמס, ציין כי "מדובר באירוע אלימות חמור במהלכו הנאשמים בצוותא וכל אחד לחוד, תקפו אזרח תוך שגרמו לו חבלות גופניות של ממש ואם לא די בכך, המשיכו במסע איומים כלפיו וכלפי השוטרים שחשו למקום בעקבות המקרה. משטרת ישראל תנקוט יד קשה כלפי מעורבים באירועי אלימות בכלל וכלפי שוטרים בפרט, תמצה את הדין עם העבריינים עד תום ותפעל לשמירת ביטחונו של הציבור זאת לצד מתן אפשרות לקיומה של מחאה והחופש להפגין כחוק".

עורכי הדין איתי כהן שלמה חדד המייצגים את הנאשמים מסרו: "היום הוגשו כנגד לקוחות משרדנו בקשה למעצר עד תום ההליכים וכתב האישוםס אנו מצויים בשלב תחילת ההליך, לאחר צילום חומר החקירה ולימודו נגיב בהתאם בבית המשפט. יוזכר כי השניים שוחררו לפני שבוע לביתם לאחר הצהרת תובע ולאחר שהוגש ערר על ידי היחידה החוקרת לבית המשפט המחוזי. הטענה המרכזית שלהם לאורך כל הדרך היא כי בתיק זה התהפכו היוצרות - כך שהמתלונן הוא זה אשר תקף את הקטין וקטינים נוספים שהיו במקום ואילו האב ניסה להפריד בין הצדדים".

אב ובנו בית שמש כתב אישום תקיפה אלימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד