כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סיקור ההתקוממות המהפכני

ערוץ טלוויזיה העביר את הפעילות לוושינגטון עקב איומים איראניים

על מנת להגן על ביטחונם של העיתונאים, הפסיק ערוץ טלוויזיה אנטי המשטר האיראני לשדר את תוכניותיו מלונדון. הערוץ העביר את כל הפעילות שלו לוושינגטון. "המשטרה מתמודדת יותר ויותר עם איומים ממדינות עוינות כולל רוסיה סין ואיראן"

ערוץ טלוויזיה העביר את הפעילות לוושינגטון עקב איומים איראניים
משטרת לונדון מחוץ למשרדי הערוץ צילום: Iran international

בעקבות איומים ביטחוניים בלונדון, שידורי ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' הועברו לוושינגטון, וזאת על מנת להגן על ביטחונם של העיתונאים. החלטה זו התקבלה לאחר קבלת אזהרות ממשטרת לונדון על איומים חמורים ומידיים על ביטחונם של עיתונאים איראנים העובדים בערוץ שמתנגד למשטר האיראני ומשדר ל-40 מיליון איראניים.

הערוץ דיווח, כי למרות ההשעיה הזמנית של המשרד בלונדון, שידור הטלוויזיה ימשיכו בוושינגטון 24 שעות ביממה. מטעם הערוץ נמסר: "איראן אינטרנשיונל נותרה מחויבת למשימתה של דיווח הוגן, מדויק ומאוזן על ההתפתחויות באיראן וברחבי העולם, ושוב מדגישה כי איומים מסוג זה לא ישפיעו על העבודה המקצועית של רשת זו".

במקרה האחרון של איומים על עובדי הערוץ, משטרת המטרופולין של לונדון הודיעה בהצהרה כי אזרח אוסטרי בשם מוחמד חסין דוטאייב נשפט בבית משפט בווסטמינסטר - לונדון באשמת ניסיון לבצע פשעים הקשורים לפעולות טרור נגד הבניין בו שוכן הערוץ.

לפי ההודעה שפרסמה משטרת לונדון, החשוד נעצר על ידי המשטרה הבריטית ביום שבת, ובית המשפט האשים אותו בניסיון לאסוף מידע שימושי לביצוע פעולות טרור.

ראש משטרת הטרור בבריטניה, מאט ג'וקס, אמר ביום חמישי האחרון כי "הרפובליקה האסלאמית ניסתה לחטוף או אפילו להרוג אזרחים תושבים בריטים לפחות 15 פעמים", וציין כי "המשטרה מתמודדת יותר ויותר עם איומים ממדינות עוינות כולל רוסיה סין ואיראן".

שלטונות הרפובליקה האסלאמית איימו שוב ושוב על איראן אינטרנשיונל ועובדיה, ואיומים אלו גברו משמעותית בעקבות סיקור ההתקוממות המהפכנית של העם האיראני בחודשים האחרונים.

כזכור ב-16 בנובמבר, ערוץ איראן אינטרנשיונל דיווח על איום ברצח נגד שניים מהעיתונאים של הערוץ בבריטניה, עובדי הערוץ קיבלו מידע על האיומים נגדם על ידי משטרת המטרופולין.

בהצהרה של איראן אינטרנשיונל נאמר: "העיתונאים שלנו מוטרדים 24 שעות ביממה ברשתות החברתיות, אך האיומים הללו על חייהם של עיתונאים בריטים-איראנים העובדים בבריטניה מייצגים הסלמה משמעותית ומסוכנת של הקמפיין של המשטר להפחיד עיתונאים איראנים העובדים בחו"ל".

עוד נמסר מערוץ איראן אינטרנשיונל: "האיומים גדלו עד כדי כך שלא ניתן היה להגן עוד על צוות הערוץ או על הציבור סביב האולפן שלו בלונדון. מדינה זרה גרמה לאיום כה משמעותי על הציבור הבריטי על אדמת בריטניה, עד שעלינו לעבור. בואו נהיה ברורים שזה לא רק איום על תחנת הטלוויזיה שלנו אלא על הציבור הבריטי בכלל", אמר מנכ"ל הערוץ מחמוד ענאיאת. "עוד יותר ,זו התקפה על ערכי הריבונות, הביטחון וחופש הביטוי שבריטניה תמיד אהבה".

ענאיאת הוסיף: "אנחנו מסרבים להשתיק מהאיומים הפחדניים האלה. נמשיך לשדר. אנחנו לא נרתעים". 

משטרת בריטניה איראן בריטניה וושינגטון לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד