כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לכבוד 'יום הכוכב הנוצץ'

קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי שנפל במים הכלכליים של יפן

קוריאה הצפונית שיגרה בסוף השבוע טיל בליסטי כחלק מחגיגות 'יום הכוכב הנוצץ', הנערכות מדי שנה ביום ההולדת של קים ג'ונג איל, השליט הקודם של קוריאה הצפונית ואביו של השליט הנוכחי קים ג'ונג און

קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי שנפל במים הכלכליים של יפן
טיל אילוסטרציה צילום: Pixabay

קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי שנפל במים הכלכליים של יפן. הטיל הצפון קוריאני נפל במים הכלכליים של יפן, במרחק של כ-200 קילומטרים מהאי אושימה. מדובר באירוע שהפך שגרתי למדי, לאחר שבשנה הקודמת שיגרה קוריאה הצפונית כ-70 טילים בליסטיים בהזדמנויות שונות.

השיגור בא שעות לאחר שמשרד החוץ בפיונגיאנג פרסם הודעה תוקפנית, בה מבהירה קוריאה הצפונית כי תגיב בחריפות ובאופן חסר מעצורים לנוכח ה'פרובוקציות' של קוריאה הדרומית. זאת, לנוכח תרגיל צבאי של קוריאה הדרומית, והכוונות שלה לקיים בקרוב תמרון משולב עם צבא ארה"ב.

מקוריאה הדרומית נמסר כי בהתאם להתגברות האיומים מקוריאה הצפונית, כך גם יחוזק מערך האימונים, ובחודש הבא יתקיים תמרון משותף עם ארה"ב, שיהיה תרגיל גדול ונרחב יותר מכל אלו שהיו עד כה. כמו כן יתקיים תרגיל בן יום אחד במשרדי הפנטגון שבארה"ב, בו יתרגלו שתי המדינות יחד את אופן התגובה למקרה שקוריאה הצפונית תעשה שימוש בנשק גרעיני.

כל מה שידוע על בתו של הרודן מצפון קוריאה

מלבד שיגור הטיל הבליסטי התקיימו גם תחרויות משחק. בין פקידי משרד ההגנה של קוריאה הצפונית ובין חברי הקבינט של קים ג'ונג און. כלל בכירי צבא קוריאה הצפונית ובכירי המשטר התייצבו לצפות בתחרויות, כשבראש ישב הרודן עצמו, ולצידו בתו בת ה-10 אותה חשף בפני הציבור רק לפני חודשים אחדים, ומאז הוא מביא אותה באופן קבוע לאירועים צבאיים שונים, מה שגורם לפרשנים רבים להעריך שקים מייעד אותה לרשת אותו לאחר מותו.

צפון קוריאה יפן שיגור טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד