ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"האיחוד לא הזמין"

סערת סילוק הדיפלומטית: "מעמד ישראל - בבדיקה"

אחרי שהנציגה הישראלית סולקה בבושת מפסגת האיחוד האפריקני, למרות שהיו לה את כל האישורים, דוברת נשיא האיחוד טוענת כי ישראל כלל לא הוזמנה: "היא הוצאה כראוי". היא אף מצהירה ששוקלים כעת את מעמדה של ישראל באיחוד

סערת סילוק הדיפלומטית: "מעמד ישראל - בבדיקה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

באיחוד האפריקני מגיבים היום (ראשון) לסילוק הנציגה הישראלית מהפסגה בסוף השבוע, טוענים כי ישראל כלל לא הוזמנה ואף מצהירים ששוקלים כעת את מעמדה של מדינת היהודים.

דוברת נשיא האיחוד האפריקני, אבה קלונדו, התייחסה לסילוק הדיפלומטית הישראלית שרון בר-לי מפסגת האיחוד באדיס אבבה אתמול, וטענה, "האיחוד האפריקני לא הזמין ולא אישר את הזמנתה של הנציגה הישראלית להשתתף בפתיחת הפסגה שלנו, והיא הוצאה כראוי". 

היא אף אמרה שלאחר הסילוק, באיחוד האפריקני שוקלים את מעמד ישראל בקבוצה. "מעמדה של מדינת ישראל באיחוד נמצא כעת בבדיקה של ועדת ראשי המדינות, והתקרית תילקח בחשבון", כתבה בטוויטר.

כזכור, נציגת אפריקה במשרד החוץ, בר לי, סולקה מהפסגה בסוף השבוע על אף שהיו לה אישורים ותג כניסה. במשרד החוץ תקפו ומסרו אמש: "אנו רואים בחומרה רבה את התקרית הזו. לבר-לי היה מעמד כמשקפיה בעלת אקרדיטציה ותגי כניסה". 

"מצער לראות שהאיחוד האפריקני נלקח כבן ערובה על-ידי מספר קטן של מדינות קיצוניות כמו אלג'יריה ודרום אפריקה, המונעות משנאה ונשלטות על-ידי איראן. אנחנו קוראים למדינות אפריקה לעמוד מול הפעולות הללו הפוגעות בארגון האיחוד האפריקני עצמו וביבשת כולה".

משרד החוץ אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד