כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"ידעתי שזה בכוונה"

השגרירה שהתפטרה: "אמרו שאני לא רצויה בכלל"

אחרי שסיימה את תפקידה, שגרירת צרפת לשעבר יעל גרמן סיפרה על אי השתתפותה בביקורו של נתניהו החודש: "פתאום אני מקבלת שטף הודעות וציוצים שאומרים שהשגרירה לא כיבדה את ראש הממשלה ולא הגיעה. היה לי ברור שזה בכוונה"

השגרירה שהתפטרה: "אמרו שאני לא רצויה בכלל"
ראש הממשלה עם נשיא צרפת צילום: באדיבות המצלם

יעל גרמן, שגרירת ישראל בצרפת לשעבר, התייחסה היום (ראשון) בראיון ראשון לסערה סביב אי-השתתפותה בביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בצרפת החודש, בעת שכיהנה בתפקיד.

לשכתו של נתניהו, שנחת בפריז בתחילת החודש לביקור מדיני ראשון, הודיעה לגרמן שאינה מוזמנת לקבלת הפנים למרגלות השטיח האדום בשדה התעופה, וכן קבעה כי לא תצטרף לפגישותיו. "אמרתי להם שאני מבינה את הרגישות של המעמד שלי מול נתניהו, אמרתי שיגידו לי לאילו פגישות לא מתאים שאגיע", סיפרה ל'רדיו ynet'.

"אמרו לי שלא לבוא - אז לא באתי. פתאום אני מקבלת שטף הודעות וציוצים שאומרים שהשגרירה לא כיבדה את ראש הממשלה ולא הגיעה. היו כמה עיתונאים שהייתי איתם בקשר ומיד הודעתי להם שזה פשוט לא נכון, זה שקר. היה לי ברור שזה בכוונה, ולא היה לי רצון לבחוש במעשה הזה".

היא התייחסה לאזהרת נשיא צרפת עמנואל מקרון מפני מימוש המהפכה המשפטית, ואמרה: "בשיחה האחרונה שהייתה לי עם אחד היועצים הקרובים ביותר של מקרון, הוא אמר כי 'ישראל היא ידידה של צרפת, ואנחנו לא מתערבים במדיניות הפנימית של הידידות שלנו'".

גרמן טענה לסיום: "אם המצב יחמיר ויהיו לכך השלכות על אינטרסים מידיים במזרח התיכון, בהחלט יכול להיות שיתערבו מדינות נוספות מלבד ארה"ב".

יעל גרמן צרפת בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד