כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
על רקע הרפורמה

הבקשה של בנימין נתניהו מהיועצת המשפטית

עורך דינו של נתניהו הגיש בקשת ארכה של עשרה ימים במסגרת תשובתו לעתירת התנועה לאיכות השלטון, זאת לאחר שהודיע כי הוא לא מקבל את חוות דעתה של היועצת, לפיה אסור לו לעסוק לחלוטין בנושאי הרפורמה במערכת המשפט

הבקשה של בנימין נתניהו מהיועצת המשפטית
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לצמצם את יישום הסדר ניגוד העניינים שלו. נתניהו הגיש בקשת ארכה במסגרת תשובה לעתירה - זאת לאחר שהודיע כי הוא לא מקבל את חוות דעתה של היועצת, לפיה אסור לו לעסוק לחלוטין בנושאי הרפורמה במערכת המשפט.

עורך דינו של נתניהו, מיכאל ראביליו, ביקש מבג"ץ ארכה של עשרה ימים למתן תגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון בנושא הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה. במקור, היה צריך נתניהו למסור את תגובתו אתמול (ראשון) אך בבקשת הארכה נכתב כי היועמ"שית בוחנת את פנייתו של נתניהו בנושא כלומר את השגותיו על ההסדר.

כזכור בהרב-מיארה אמרה אתמול כי אין כל מניעה שנתניהו יתבטא בנוגע לרפורמה המשפטית כדי להרגיע את הרוחות בקרב הציבור, אבל אסור לו להיות מעורב ביוזמות המשפטיות בהתאם להסדר ניגוד העניינים שחתם עליו.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אמש בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארה"ב, שהתכנסה במלון ענבל בירושלים והתייחס לסוגיה הבוערת ביותר בימים אלה: "אולי לא שמתם לב, אך ישראל נמצאת עכשיו בעיצומה של רפורמה משפטית. רציתי לשוחח אתכם ארוכות על הנושא הזה, ולהסביר לכם מדוע אינכם צריכים לדאוג. לעת עתה, אני מנוע מלעשות זאת, משום שנאסר עליי לדבר על זה", עקץ נתניהו במרומז את היועצת המשפטית לממשלה.

לדבריו, "אני לא ממציא את זה, נאסר עליי לדבר על זה. אחרי הכל, מי אני? אני רק ראש ממשלת ישראל. מה אני כבר יכול לומר על הדבר הזה שמפלג את העם שלנו? זה מגוחך. אני מקווה שאתם רואים את האבסורדיות של המצב, שגם הנשיא הרצוג וחלק מחברי האופוזיציה רואים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניגוד עניינים התנועה לאיכות השלטון הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד