כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"אתם בושה לעם ישראל"

בתום דיון סוער: חוק החמץ של גפני אושר בקריאה טרומית

חוק החמץ שהציע חבר הכנסת גפני אושר בקריאה טרומית במליאת הכנסת. החוק קובע כי יחול איסור על הכנסת חמץ בפסח לבתי חולים. בהצעת החוק תמכו 60 חברי כנסת אל מול 49 מתנגדים

בתום דיון סוער: חוק החמץ של גפני אושר בקריאה טרומית
ח"כ גפני בדיון על חוק החמץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתום דיון שנערך היום (רביעי) במליאת הכנסת אושר בקריאה טרומית חוק החמץ שהציע ח"כ משה גפני (יהדות התורה) המבקש לקבוע כי יחול איסור על הכנסת חמץ בפסח לבתי חולים. בהצעת החוק תמכו 60 חברי כנסת אל מול 49 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תדון בה.

במהלך הדיון התפתחה מהומה במליאה, וחברי האופוזיציה קראו "בושה". ח"כ דודי אמסלם שנשא דברים מעל הדוכן, הגיב לקריאות ואמר: "אתם יכולים להתפוצץ ולצרוח – כל עוד עם ישראל לא מחובר למסורת זו שאלה של זמן עד שהמדינה לא תתקיים. אתם בושה לעם ישראל".

חוקי החמץ, דרעי 2 וההתגברות אושרו בקריאה טרומית

בשבוע שעבר הודיע הייעוץ המשפטי לממשלה כי יתנגד לחוק שאושר בוועדת שרים לחקיקה. לטענת הייעוץ המשפטי, ההצעה "מעוררת קשיים חוקתיים ניכרים". בייעוץ המשפטי מוסיפים כי יש לבחון יחד עם משרדי הממשלה "פתרונות חלופיים מבלי שיהיה בהם כדי לפגוע יתר על המידה בזכויות החולים".

הצעת החוק מגיעה בתגובה לפסיקת בג"ץ לפיה לבתי החולים אין סמכות למנוע הכנסת חמץ, לחפש מזון בתיקים או להעיר למבקרים על כשרות המזון. הצעת החוק של גפני מבקשת לאסור על בתי חולים להכניס או להחזיק חמץ בפסח. בתי חולים שאינם משרתים את המגזר היהודי ולא מחזיק בתעודת כשרות לאורך השנה יוחרגו.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "במשך אלפי שנים, מאז יצאו בני ישראל ממצרים, שמר העם היהודי באדיקות רבה את חג הפסח והלכותיו. גם בזמנים קשים ואפלים בהיסטוריית העם היהודי, בהם גזרו על היהודים שלא לקיים מצוות - כגון תקופת האינקוויזיציה והשואה - שמר העם היהודי במסירות נפש ממש, שלא לאכול חמץ בחג הפסח, ואין כל סיבה שבמדינת היהודים לא יתאפשר לחולים לשמור על כשרות בפסח".

 

 

חוק החמץ מליאת הכנסת פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד