ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
שני חיילים נפצעו

תיעוד מסמטאות הקסבה: כך נלחמו לוחמי הימ"מ עם החמושים בשכם

מצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ תיעדו את פעילות כוחות הביטחון בקסבה של שכם, במהלכה נהרגו 10 פלסטינים ונפצעו עשרות נוספים | שני חיילים נפצעו באורח קל | מפקד מג"ב: "פעילות בעומק השטח מול מחבלים שכל מטרתם היא לפגוע בכוחותינו ובאזרחים" 

תיעוד מסמטאות הקסבה: כך נלחמו לוחמי הימ"מ עם החמושים בשכם
פעילות ימ"מ מג"ב בשכם צילום: דוברות המשטרה

במשך שעות פעלו היום (רביעי) כוחות צה"ל וימ"מ בשכם, למעצר מבוקשים מבוקשים שמעורבים בתכנון וכוונה להוציא פיגועי ירי בטווח הזמן המיידי, בפיגוע הירי שבו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל. במהלך הפעולה נהרגו עשרה פלסטינים וכ-100 נוספים נפצעו.

דובר צה"ל התיר הערב לפרסום כי במהלך הפעילות נפצעו שני לוחמי צה"ל באורח קל כתוצאה מנתז ירי של הלוחמים. הלוחמים פונו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי וכי משפחתם עודכנה.

בתוך כך, בתיעוד שפרסם משמר הגבול נראים הלוחמים תחת "אש כבדה", נעים דרך סמטאות הקסבה של שכם לעבר המבנה בו שהו המבוקשים שפתחו באש חיה לעבר הכוחות, שהגיבו בירי וכאמור נטרלו את 3 המבוקשים.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר: "מדי יום פועלות היחידות המיוחדות ופלוגות של משמר הגבול בעומק השטח מול מחבלים שכל מטרתם היא לפגוע בכוחותינו ובאזרחים. גם היום, פעלו לוחמי הימ"מ יחד עם שב"כ וצה"ל בשכם מול שלושה מחבלים חמושים תוך חילופי אש כבדים בתוך הבית ובמעטפת הקרובה והרחוקה ובכך סיכלו פעילות טרור."

"לוחמי היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משמר הגבול (ימ"מ) בשילוב מודיעין מדויק וכוחות של שירות הביטחון הכללי וצה"ל, ימשיכו לפעול בנחישות ומקצועיות בכדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל", אמרו במשמר הגבול.

לפי גופי הביטחון, החל משעות הבוקר, במסגרת פעילות של לוחמי היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משמר הגבול (ימ"מ), לוחמי שירות הביטחון הכללי וכוחות צה"ל, פשטו הכוחות על דירת מסתור בקסבה של העיר שכם שבחטיבה המרחבית שומרון על בסיס ריכוז מאמץ ומידע מודיעני שהתגבש בשירות הביטחון הכללי אודות 3 מבוקשים החשודים במעורבות בפיגוע שבמהלכו נהרג חייל צה"ל סמ"ר עידו ברוך ז"ל, בפיגועים נוספים שבוצעו לאחרונה נגד כוחותינו שפעלו ביהודה ושומרון ו בתכנון וכוונה להוציא פיגועי ירי בטווח הזמן המיידי.

עם הגעת הכוחות אל היעד, פתחו המבוקשים בירי לעבר כוחותינו שהגיבו בירי ונטרלו שני מבוקשים. מבוקש חמוש שיצא מתוך המבנה, נוטרל בירי על ידי הכוחות. כמו כן, זוהו פגיעות בחמושים נוספים במרחב שביצעו ירי, השלכת מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות. כאמור, 3 המבוקשים נוטרלו ונהרגו. בחיפוש שביצעו הכוחות במבנה בו שהו, נתפסו 2 נשקים ותחמושת. לא היו נפגעים לכוחותינו.

בעקבות האירועים בשכם, התקיימה מוקדם יותר במשטרת ישראל הערכת מצב מיוחדת שבה הוחלט על העלאת רמת הכוננות הכוללת עיבוי מערכי בט"ש בדגש ליישובי קו התפר, ירושלים וערים מרכזיות נוספות. כל זאת אומרים במשטרה, מתווסף לתגבור מערכים קיימים במזרח ירושלים ובקו התפר שכוללים פלוגות מילואים וכוחות מיוחדים.

חיסול מחבלים שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד