כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בניגוד מוחלט לסקר 'מעריב'

הסוקר שחזה את תוצאות הבחירות בדק אם חל שינוי

שני סקרים שפורסמו ביום שישי הציגו תוצאות הפוכות לחלוטין. אחרי סקר מעריב שהציג מהפך לו הבחירות היו נערכות היום, סקר 'דיירקט פולס' שחזה את תוצאות הבחירות האחרונות בדק ומצא כי קואליציית נתניהו עדיין היתה משיגה 64 מנדטים | מנדט אחד נודד בקואליציה ומנדט אחד נודד באופוזיציה

לפיד וגנץ מסתודדים במליאה
לפיד וגנץ מסתודדים במליאה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חודשיים להקמת הממשלה - סקר מנדטים חדש של מכון 'דיירקט פולס' בהנהלת שלמה פילבר שפורסם ביום שישי בדק האם חלו שינויים בתמונת המנדטים לו הבחירות היו מתקיימות על רקע הרפורמה המשפטית שקורעת את העם לשניים בהפגנות ומחאות סוערות ושיח מתלהם וקריאה לאלימות ומרי אזרחי.

לפי הסקר מסתבר אין שינוי בתמונת הגושים, הקואליציה עדיין היתה נשארת עם 64 מנדטים, וזו חלוקת המנדטים: הליכוד בראשות בנימין נתניהו יורד - מ-32 ל-31. גם 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד מאבדת מנדט ויורדת ל-23, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ וגדעון סער היתה מתחזקת מ-12 ל-13.

ש"ס בראשות אריה דרעי היתה שומרת על כוחה ונותרת עם 11, לעומת 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שהיתה מתחזקת מ-7 ל-8. לו בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר היו רצים ברשימות נפרדות, מפלגת 'הציונות הדתית' היתה זוכה ב-7, תוצאה זהה היתה משיגה גם 'עוצמה יהודית'.

גולדקנופף ונתניהו במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן היתה שומרת על כוחה עם 6, 'חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה היתה גם היא עם 5 וכך גם רע"מ של מנסור עבאס - 5. מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי לא מצליחה להתאושש ונשארת על 4 - סף אחוז החסימה.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות מפלגת 'מרצ' על גבול אחוז החסימה עם 3.2% ובל"ד בראשות סמי אבו שחאדה.

מפלגות הקואליציה אמנם מביאות עדיין יחדיו 64 אולם מנדט אחד נודד מ'הליכוד' ל'יהדות התורה', כך גם ברקב מפלגות האופוזיציה עומדות יחדיו על 56 מנדט אחד נודד מיאיר לפיד לבני גנץ.

ליברמן עם בן גביר וצביקה פוגל מ'עוצמה יהודית' | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

סקר זה מציג נתון הפוך לחלוטין מזה שהוצג בסקר 'מעריב' ביום שישי לפיו הקואליציה של נתניהו מתרסקת ל-55 ואילו האופוזיציה היתה מנצחת את הבחירות לו היו נערכות היום עם 65 מנדטים כולל חד"ש תע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי ועם 'מרצ' שעוברת את אחוז החסימה, לעומת רע"מ ומנסור עבאס שנותרת בחוץ.

סקר מנדטים מכון הסקרים דיירקט פולס שלמה פילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד