י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דרמה בשכונת גאולה

שריפת ענק פרצה בבית המדרש סאטמר: ספרי תורה נפגעו | תיעוד

במשך שעות פעלו לוחמי האש להשיג שליטה על שריפה שפרצה בבית המדרש סאטמר בשכונת גאולה בירושלים, הממוקם בסמוך למבני מגורים | ספרי התורה חולצו על ידי הכבאים, לפחות שניים מהם נפגעו מהאש | הוקם צוות חקירה מיוחד לבחינת נסיבות השריפה | תיעוד מפעולות הכיבוי

שריפת ענק פרצה בבית המדרש סאטמר: ספרי תורה נפגעו | תיעוד
השריפה בסאטמר צילום: דוברות כב"ה ירושלים

שריפת ענק פרצה לפנות בוקר (שבת) בבית המדרש סאטמר ברחוב יונה בשכונת גאולה בירושלים. במשך שעות ארוכות פעלו כוחות הכיבוי להשיג שליטה על האש. לא היו נפגעים, אך למבנה המיתולוגי נגרם נזק רב והוא יצא מכלל שימוש. טרם ברור מה גרם לפרוץ השריפה. נבדק אם מכשירי חשמל שפעלו במקום לקראת שמחה שהייתה צפויה להתקיים לפנות בוקר, גרמו לקצר חשמלי.

לוחמי האש שפעלו במקום חילצו את ספרי התורה וזוגות התפילין שהיו בבית המדרש. לפי הערכות, לפחות שני ספרי תורה נפגעו מהאש, אך לא נשרפו כליל.

מכבאות והצלה נמסר כי סמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר התקבל דיווח על שריפה בבית המדרש. 9 צוותי כיבוי ומנוף שהגיעו למקום ביצעו פעולות כיבוי. האש התפשטה לשני מבנים נוספים הסמוכים לבית המדרש, בהם גם תלמוד תורה. המבנים בסכנת היו קריסה ועל כן פעולות הכיבוי התבצעו בזהירות מירבית.




דוברות כב"ה ירושלים

"צוותי תחנת האומה שהגיעו למקום הבחינו בשריפה מפותחת בגג בית המדרש הגובל עם מבנה ישיבה בן 3 קומות שבו עשרות חדרים, עשן כבד חדר למבנה הישיבה וגרם לנזק כבד, גג בית המדרש קרס. לוחמי האש מנעו התפשטות למבנים הסמוכים ופינו משם את התושבים", סיפר טפסר משנה שי נחמיה - מפקד תחנת האומה.

לדבריו, "8 ספרי תורה חולצו לחלקם נגרם נזק, ומאות ספרי קודש וסטים של תפילין, כל זאת תחת אש מתקרת בית המדרש והחשש הכבד מקריסה. נחישותם של הלוחמים מנעה אסון כבד בנפש וברכוש. הוקם צוות חקירה מיוחד לבחינת נסיבות האירוע".

 

 

שריפה סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד