כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המחסומים נפרצו

מאות חסמו את איילון: שוטרים ננשכו ע"י מפגינים, 21 נעצרו

בתום המחאה השבועית נגד הרפורמה המשפטית ברחוב קפלן בתל אביב, מאות מפגינים פרצו את מחסומי המשטרה וחסמו את נתיבי איילון | 21 חשודים נעצרו | מפגין תועד כותב על הכביש "ביבי בוגד", המשטרה פתחה בחקירה | ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, אמר בהפגנה: מרי אזרחי איננו מרד, זוהי זכות וחובה"

מאות חסמו את איילון: שוטרים ננשכו ע"י מפגינים, 21 נעצרו
מפגינים באיילון צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עשרות אלפי בני אדם השתתפו גם הערב (מוצאי שבת) במחאות נגד הרפורמה המשפטית, בשורה של ערים ויישובים ברחבי הארץ. המוקד המרכזי, כבכל שבוע, הוא ברחוב קפלן בתל אביב, לשם זרמו רבבות מפגינים. מוקדם יותר נאם במחאה גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

בתום המחאה המרכזית, כמה מאות מפגינים פרצו את המחסומים שהציבה המשטרה בירידה לנתיבי איילון וחסמו את הכביש לתנועה. חלק מהמפגינים התעמתו עם השוטרים - שעצרו לחקירה 21 חשודים. המוחים הבעירו מדורות על הציר הראשי.

"משטרת ישראל כרזה למוחים החוסמים את הכביש סמוך למחלף השלום כי מדובר בפעולה בלתי חוקית ונערכת לפיזור", מסרה המשטרה. בנוסף, המשטרה פתחה בחקירה בהמשך לתיעוד מפגין שתועד כותב על הכביש בנתיבי איילון את המילים "ביבי בוגד". שני שוטרים ננשכו על ידי מפגינים ופונו לטיפול רפואי. מספר שוטרים נוספים נפגעו ממכות וטופלו בשטח.

מארגני המחאה ברחוב קפלן מסרו מוקדם יותר הערב: "אזרחי ואזרחיות המדינה חייבים לדעת, אם ימשיכו לצאת בהמוניהם נוכל ביחד לעצור את החקיקה הבלתי חוקית בעליל ולהעניק לבגצ את הכוח לפסול את החקיקה הלא לגיטימית בעליל. ישראל תישאר דמוקרטיה בזכות כל אחד ואחת שיצאו למחות בשבועות הקרובים. אלו רגעים קריטיים לדמוקרטיה הישראלית, זמן לגיוס כללי למאבק החשוב בהיסטוריה".

"מרי אזרחי בלתי אלים, איננו מרד", אמר בהפגנה ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. "זוהי זכות וחובה של אזרחים שלנגד עיניהם פועלים ממשלה או שלטון, בניגוד למערכת הערכים היסודית שלהם עצמם. הקריאה למרי אזרחי, היא קריאה לאזרחים לנקוט פעולה כדי שלא ימצאו עצמם משתתפים, או מגבים מעשה שלטוני הנוגד את מצפונם".

"זה לא יהיה קל", הוסיף ברק. "חבורת הדי-9 אחוזת האמוק, לא תרפה בקלות מיעדי ההרס. יהיו הרבה עמל, יזע ודמעות. כולי תקווה שלא דם. אינני יכול לצפות כמה זמן זה ייקח ומה יהיו הנזקים שיגרום הדי-9 לאורך הדרך. אך אני יודע שאנחנו ננצח. לא רק משום שהשופטים ו׳שומרי הסף׳ אני מאמין, יעמדו איתן. אלא משום שכשם שלנו קשה, כך גם לצד השני, ורואים שם את הסדקים. אנחנו ננצח משום שאנחנו נלחמים על הבית. על הדמוקרטיה. על החירות והשוויון, על כבוד האדם וזכויות היסוד של היחיד ושל כל מיעוט".

הכיתוב "ביבי הבוגד" על נתיבי איילון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב לחסימת איילון ותקף: "השתוללות המפגינים הבלתי חוקית בתל אביב, הכוללת הבערת צמיגים על כבישי איילון וריסוס כתובת המאשימה את ראש ממשלת ישראל בבגידה, מלמדת כי מדובר במחאת אנרכיסטים שלא מבקשים את חופש הביטוי אלא את חופש השיסוי".

בן גביר הוסיף, "אני קורא ליאיר לפיד ובני גנץ לגנות באופן מיידי את ההתפרעות האנרכיסטית והמסיתה הזו. הנחיתי את המשטרה לפעול באפס סובלנות מול האלימות, ההסתה והאנרכיה. אסור לאפשר לאנרכיסטים להבעיר את תל אביב".

 

הרפורמה המשפטית נתיבי איילון חסימת כבישים תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד