כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"יום שיבוש לאומי"

מתנגדי הרפורמה חסמו כבישים ומתעמתים עם המשטרה | תיעוד

מתנגדי הרפורמה במערכת המשפט חסמו את כביש 1 באזור שער הגיא, כחלק מ"יום שיבוש לאומי" | במהלך היום צפויים שורת צעדי מחאה וחסימות צירים ברחבי הארץ | עדכונים שוטפים

מתנגדי הרפורמה חסמו כבישים ומתעמתים עם המשטרה | תיעוד
החסימה בכביש 1 צילום: דב גזית

מתנגדי הרפורמה במערכת המשפט מקיימים היום "יום שיבוש לאומי", כמחאה על המשך החקיקה במליאת הכנסת. המפגינים מתכננים שורת צעדי מחאה וחסימות כבישים, שאת חלקם הם צפויים לבצע ב"הפתעה".

כחלק מהמחאה, חסמו הבוקר מפגינים את  כביש 1 באזור שער הגיא. המפגינים, מילואימניקים חברי תנועת 'אחים לנשק', טענו כי זוהי פעולת המחאה הראשונה ליום זה.

בהמשך חסמו המפגינים מספר רחובות בתל אביב. בדרך נמיר בעיר התעמתו המוחים עם שוטרים, במהלך ניסיון לפנות את הציר. "משטרת ישראל כרזה מספר פעמים למוחים החוסמים את צומת נמיר רוקח שיפנו את הצומת אולם המוחים לא נעתרו. ברגעים אלו פועלת המשטרה לפזר את המוחים ומבצעת מעצרים", מסרה המשטרה. יצויין כי בצומת נמיר רוקח עצרה המשטרה 16 מפגינים, בחשד להפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים ונתיבי איילון נחסמו.

במקביל, המשטרה הודיעה כי בצומת הכפר הירוק נעצרו שישה מפגינים בחשד להפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים. ברחוב סלמה בתל אביב עצרה המשטרה חשודה בחשד לתקיפת שוטרת והיא הועברה לחקירה בתחנת המשטרה.

בהודעה שפרסמו אתמול ארגוני המאבק ברפורמה נכתב: "מול הפיכה משטרית מסוכנת - מחאה עזה!" הם מפרטים את ההפגנות והמחאות שיתקיימו ברחבי הארץ: "החל משעות הבוקר יתקיים "יום השיבוש הלאומי", כחלק מהמאבק בהפיכה המשטרית. לאורך כל היום יתקיימו הפגנות, שיירות וצעדות מחאה בערים, בגשרים ובצמתים. היום ייפתח בצעדות הורים וילדים בשעות הבוקר ויסתיים בהפגנות בתל אביב ומול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים".

במשטרה הבהירו אמש , לקראת המחאות המתוכננות, כי "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת לכלל האזרחים להביע את מחאתם תוך הקפדה על מסגרת החוק והסדר הציבורי. משטרת ישראל תפעל באפס סובלנות להפרות סדר , פגיעה ברכוש , פגיעה בסמלי שלטון ולא תאפשר חסימת צירי תנועה שאינה מאושרת על ידי המשטרה .

"הציבור כולו מתבקש לשמור על הוראות החוק ולהימנע מהשתתפות בהפרות סדר מכל סוג. בימים אלה יש להקפיד להודיע למוקד 100 של משטרת ישראל על כל אדם וחפץ חשוד או כל אירוע חריג אחר", הוסיפו במשטרה.

במחוז תל אביב ציינו כי החל מהשעה 07:45 ייחסם מחלף השלום לשני הכיוונים. "עקב החסימות הצפויות יתכנו עומסי תנועה גדולים ברחבי העיר. יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים בחסימות ולהשתמש בדרכים חלופיות", נאמר בהודעת המשטרה.

בתוך כך, בתום הערכת מצב עם משטרת ישראל הורה השר בן גביר: "המדיניות שלי היא לפנות את חסימות האנרכיסטים ולא לפגוע בשגרת החיים".

בתום הערכת מצב שהתקיימה אתמול בלילה בראשות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יחד עם מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים וסגן מפקד מחוז תל אביב, הנחה השר בן גביר את המשטרה שלא לאפשר חסימת צירים מרכזיים, ולפתוח את כל חסימות האנרכיסטים.

לדברי השר בן גביר: "אני בעד מחאה דמוקרטית אבל לא נאפשר מרי אזרחי ולא נאפשר לאנרכיסטים לחסום צירים מרכזיים, ויש לשמור על שגרת החיים של אזרחי ישראל. הנחיתי את משטרת ישראל לפתוח את כל הכבישים במידה וייחסמו".

 

חסימת כבישים הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד