כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חסימות ושיבושים

מתנגדי הרפורמה מתכננים יום מחאה, המפכ"ל: "לא נאפשר חסימת צירים"

מתנגדי הרפורמה מתכננים מחר יום מחאות ברחבי הארץ | המפכ"ל שבתאי קיים הערכת מצב: "אפס סובלנות כלפי הפרות סדר ופגיעה ברכוש". השר בן גביר התייחס למחאות הצפויות: "לא אסכים לחסימת נתב"ג וצירים ראשיים. יש אנשים שצריכים להגיע לבית חולים, זה פיקוח נפש"

מתנגדי הרפורמה מתכננים יום מחאה, המפכ"ל: "לא נאפשר חסימת צירים"
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בת"א צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במשטרה נערכים ליממה של מחאות מחר (חמישי) ברחבי הארץ, עליה הכריזו מתנגדי הרפורמה המשפטית. לפי המארגנים, במסגרת היום יתקיימו מאות אירועי מחאה ברחבי הארץ במהלכם ייתכנו חסימות צירים ושיבושים. "קוראים לציבור הרחב להצטרף למוחים במטרה האחת שלנו: שמירה על הדמוקרטיה הישראלית", מסרו המארגנים.

לקראת יום המחאות, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, קיים הערכת מצב. בישיבה נטלו חלק מפקדי מחוזות ת"א, ירושלים, מרכז, ר׳ אח"מ, מפקד משמר הגבול, רח"ט מבצעים, רח"ט מודיעין ובעלי תפקידים נוספים.

בתום הישיבה אמר המפכ"ל כי "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית המאפשרת לכלל האזרחים להביע את מחאתם תוך הקפדה על מסגרת החוק והסדר הציבורי".

לצד פעילות המשטרה לאפשר מחאה בטוחה לכלל המשתתפים, הדגיש המפכ"ל, כי "המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי הפרות סדר, פגיעה ברכוש, פגיעה בסמלי שלטון ושיבוש של שגרת החיים ולא תאפשר חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו על ידי המשטרה". בהמשך דבריו הוסיף המפכ"ל כי הציבור כולו מתבקש לשמור על הוראות החוק ולכבד את עבודת הקצינים והשוטרים בשטח.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס אף הוא למחאות הצפויות. "אני בעד הפגנות וחופש הביטוי אבל לא אסכים לחסימת נתב"ג וצירים ראשיים, הם מחוץ לתחום. יש אנשים שצריכים להגיע לבית חולים, זה פיקוח נפש", אמר בן גביר.

מובילי המאבק נגד מסרו בתגובה לדבריו של בן גביר: "השר מתנהל כמו טוקבקיסט ולא כמו שר. קוראים לאחינו השוטרים ממשטרת ישראל לאפשר מחר התנגדות דמוקרטית ותוססת שתעזור לעצור את ההפיכה המשטרית. אם בן גביר רוצה להיות כוכב טלוויזיה, שילך לתוכניות ריאליטי וישאיר לאנשים רציניים לנהל את ביטחונם של אזרחי ואזרחיות המדינה".

הרפורמה המשפטית מחאות חסימות כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד