כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לשפר את איכות חייכם

בדוק עצמך: האם מגיע לך רישיון לקנאביס רפואי?

ישנן מגוון התוויות שיכולות להקנות לכם רישיון בקנאביס רפואי שיכול לשפר את איכות חייכם. אז למי מגיע רישיון לטיפול בקנאביס רפואי ואיך מקבלים אותו? על כך במאמר שלפניכם

בדוק עצמך: האם מגיע לך רישיון לקנאביס רפואי?
קנאביס רפואי צילום: פיקסביי

משרד הבריאות הישראלי מתיר טיפול באמצעות קנאביס רפואי למתמודדים עם רשימת אבחונים מוגדרת, ולעתים אף למקרים חריגים שלא מופיעים בה אך קיבלו סימוכין רפואי מתאים. קל וחומר שכדי לקבל את האישור לטיפול, תצטרכו לוודא שאתם מאובחנים עם אחד האתגרים הבריאותיים המפורטים ברשימה של היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות (היק״ר). להלן רשימת ההתוויות שמאשרות כי אכן מגיע לכם טיפול בקנאביס רפואי. בנוסף, פירטנו לאן ניתן לפנות כדי לקבל ייעוץ וטיפול הוגנים ואמינים לסיוע בקבלת רישיון. בהצלחה, ורפואה שלמה.

לחצו כאן למעבר לאתר פיס נטוראל ותלמדו עוד על קנאביס רפואי>>>

מאות אלפי מטופלים בישראל כבר מקבלים טיפול באמצעות קנאביס רפואי, ויתכן שגם לכם מגיע. למעשה, היחידה לקנאביס רפואי (היק״ר) במשרד הבריאות פרסמה נוהל ייעודי לטיפול בצמח ובו נכללות כל התקנות, ההגבלות וההוראות הממשלתיות לתעשייה ולגורמים הרפואיים המשרתים אותה. בתוך נוהל זה מפורטות בין היתר גם ההתוויות והאתגרים הבריאותיים אשר עבורם ניתן לבקש רישיון - ויש לא מעט.

רוב הרישיונות מונפקים למתמודדים עם התוויות שטיפול בקנאביס רפואי התפרסם כיעיל עבורן. לדוגמה: כאבים כרוניים, סרטן או טיפולים אונקולוגיים, אפילפסיה, פוסט טראומה ומחלות מעי דלקתיות. למרות שהטיפול אכן יעיל במקרים אלה, ישנן עוד מגוון התוויות שיכולות להקנות לכם רישיון בקנאביס רפואי שיכול לשפר את איכות חייכם. אז למי מגיע רישיון לטיפול בקנאביס רפואי ואיך מקבלים אותו?

למי מגיע רישיון לקנאביס רפואי?

נכון לחודש אפריל 2023, ישנם 14 אבחונים המתירים בקשת טיפול בקנאביס רפואי לפי היק״ר ומשרד הבריאות. דרושה אבחנה אחת כדי לבקש רישיון, אך המאובחנים במספר התוויות ברשימה יכולים לגשת לגורמים הרפואיים הרלוונטיים לכל מחלה כדי להתאים את המינונים והקטגוריות של רישיון הקנאביס הרפואי שלהם. להלן ההתוויות המאשרות בקשת טיפול בקנאביס רפואי:

אונקולוגיה

  • מטופלים בסרטן לסוגיו או מחלה אונקולוגית פעילה
  • בעת טיפולים אנטינאופלסטיים

גסטרואנטרולוגיה

  • קרוהן
  • קוליטיס

בתנאי שניסו את הטיפול התרופתי המקובל במעקב למשך שלושה חודשים

רפואת כאב

  • כאבים כרוניים ממקור אורגני ברור

בתנאי שהם מטופלים לפחות שנה במרפאת כאב ואפשרויות הטיפול הקונבנציונליות מוצו

מחלות זיהומיות

  • איידס

בתנאי שהם סובלים מירידה במשקל ואפשרויות הטיפול הקונבנציונליות מוצו

נוירולוגיה

  • טרשת

בתנאי שלא הגיבו לטיפול המקובל

  • פרקינסון

בתנאי שהם סובלים מכאב ומטופלים במשך שנה באפשרויות קונבנציונליות ללא הצלחה

  • טורט

בתנאי שלא הגיבו לטיפול המקובל

  • אפילפסיה קשה לטיפול

בתנאי שהם מאובחנים עם אפילפסיה קשה לטיפול במשך שנתיים וניסו לפחות 4 תרופות קונבנציונליות ללא הצלחה

טיפול פליאטיבי

  • חולים סופניים

בעלי תוחלת חיים מוערכת של עד חצי שנה

פסיכיאטריה

  • פוסט טראומה

המתמודדים עם הפרעה בדרגה בינונית ומעלה מעל שלוש שנים שמיצו לפחות שתי אפשרויות תרופתיות מקובלות, שני ערוצי טיפול פסיכולוגיים מקובלים ואין להם היסטוריה של פסיכוזה או שימוש לרעה בסמים

הפרעות התנהגות

  • אוטיזם

מעל גיל חמש רשאים לקבל טיפול בשמן עתיר CBD בתנאי שאובחנו על הרצף האוטיסטי בהתאם להגדרות והם מתמודדים עם סימפטומים קשים במשך יותר מחצי שנה

  • דמנציה או הפרעה נוירו קוגניטיבית מג'ורית

שמאובחנים בדמנציה עם הפרעה התנהגותית ונרשמו תלונות על הפרעות התנהגות רשאים לקבל טיפול בשמן עתיר CBD 

חריגים

  • מקרים חריגים שלא מפורטים ברשימת ההתוויות יכולים להגיש בקשה באמצעות רופא מומחה רלוונטי עם פירוט איך קנאביס רפואי יכול לסייע בהתמודדות לפי הנוהל של היק״ר לטיפול בקנאביס רפואי.

בתנאי שהמטופלים ניסו טיפול במרפאת כאב במשך שנה, או אם הבקשה נתמכת על ידי מנהל המרפאה וכוללת נימוק מיוחד.

על פניו, האבחנות האלה מתירות לכם לבקש רישיון לטיפול בקנאביס רפואי - אבל זה לא בהכרח אומר שבהכרח ימליצו לכם על אחד. כמו שניתן לראות ברשימה לכל התוויה יש תנאים מגבילים ובנוסף - ישנן התוויות נגד.

האם קנאביס רפואי מומלץ לכל המתמודדים?

בהתאם למפורט בנהלים של משרד הבריאות, קנאביס רפואי לא מומלץ לכל המאובחנים בהתוויות המוזכרות מעלה אלא רק לאלה שעומדים ב״אותיות הקטנות״. בנוסף, ישנן מגוון אבחוני נגד. כלומר, אבחונים שימנעו את ההמלצה לקבל רישיון לטיפול בקנאביס רפואי גם אם אתם מתמודדים עם אחת או יותר מההתוויות של משרד הבריאות.

להלן, אבחוני הנגד אשר למתמודדים איתם לא מומלץ טיפול בקנאביס רפואי, ואף עשוי להחמיר את מצבם:

  • פסיכוזה פעילה או מצב פסיכוטי בעבר
  • הפרעה חרדתית
  • תורשה פסיכיאטרית משמעותית בקרוב משפחה מדרגה ראשונה (במיוחד במטופלים צעירים מגיל 30)
  • היסטוריה של התמכרות או שימוש לרעה בסמים
  • מטופלות בזמן הריון והנקה

אם אתם מתמודדים עם אחת או יותר מההתוויות שמקנות זכות לבקש טיפול בקנאביס רפואי, עומדים בתנאים המפורטים להתוויה ולא קיימים אבחוני נגד - כנראה שמגיע לכם רישיון. אז מה עושים עכשיו? פשוט מאוד:

איך מוציאים רישיון לקנאביס רפואי?

בשלב הראשון, תצטרכו לאשר כי אתם מתמודדים עם אחת מההתוויות המאפשרות קבלת טיפול לקנאביס רפואי. אם אין לכם אבחון מקדים תצטרכו לגשת לרופא מומחה בתחום הרלוונטי מתאים ולבקש לקבל דיאגנוזה למצבכם הרפואי. למרות שאת האבחון על ההתמודדות תוכלו לקבל מכל גורם רפואי בתחום הרלוונטי, כדאי לכם לבחור אחד בקפידה.

את ההמלצה לקבלת רישיון קנאביס רפואי תצטרכו לעשות אך ורק אצל רופא בתחום שמחזיק באישור להעניק טיפול באמצעות קנאביס רפואי, תוכלו למצוא רופאים מתאימים ברשימה כאן. בהינתן וימצא איבחון מתאים ושהמלצתו תהיה לאשר טיפול בקנאביס רפואי, הרופא יאסוף את כל המסמכים הנדרשים על פי וימלא עבורכם את הבקשה.

אנו ממליצים לפנות אך ורק לרופאים המופיעים ברשימה המוזכרת מעלה, ולהימנע משימוש בגורמים חיצוניים מסחריים שמבטיחים לעזור עם התהליך. כיום ניתן למצוא חברות שטוענות שהן יכולות לקצר או להקל על התהליך עבורכם תמורת שכר טרחה גבוה, אך רובן לא יספקו את המענה הרפואי השלם והייעוץ שמטופלים זקוקים להם. בנוסף, כפי שהתפרסם לאחרונה חברות כאלה יכולות להיסגר מחשד לפעילות פלילית ורשיונות שהונפקו דרכן יכולים לאבד תוקף.

אם תרצו לגלות עוד פרטים על איך מוציאים רישיון לקנאביס רפואי בקלות, הכנו עבורכם כתבה מיוחדת המוקדשת לנושא.

לחצו כאן למעבר לאתר פיס נטוראל ותלמדו עוד על קנאביס רפואי>>>

קנאביס רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד