ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מינויים במשטרה

זה הסמפכ"ל הבא; מפקד המחוז שאחראי על ההפגנות יוזז מתפקידו

השר בן גביר ומפכ"ל המשטרה שבתאי החליטו כי מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד יוזז מתפקידו וימונה לראש אגף ההדרכה במשטרה. בנוסף נבחר סמפכ"ל חדש במקומו של ניצב דוד ביתן שפרש לגמלאות | ההכרזה באה בשעה שהמחאות נמשכות בכל רחבי הארץ | כל הפרטים

זה הסמפכ"ל הבא; מפקד המחוז שאחראי על ההפגנות יוזז מתפקידו
קובי שבתאי ואיתמר בן גביר צילום: באדיבות המצלם

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע הערב כי קיבל את המלצתו של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי. על סבב ראשון של מינויים, מתוך שורת סבבים שיתקיימו בתקופה הקרובה.

לתפקיד סגן המפכ"ל ימונה ניצב אבשלום פלד, המכהן כיום כראש אגף ההדרכה. זאת, לאחר שניצב דוד ביתן הודיע לפני מספר חודשים על כוונתו לפרוש מהארגון לגמלאות, אחרי 36 שנות שירות במשטרה.

במקביל, החליטו בן גביר והמפכ"ל להזיז את מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, מתפקידו כמפקד המחוז, והוא יעבור לתפקיד ראש אגף ההדרכה ברקע - העימות בין בן גביר למשטרה בנוגע ליחס הסבלני כלפי המפגינים נגד הרפורמה המשפטית.

ניצב עמיחי אשד. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

מוקדם יותר היום מתח בן גביר ביקורת על המשטרה, ובסביבתו אמרו כי הוא מאוכזב מהתנהלות הארגון כלפי המפגינים, והאפשרות שניתנה למפגינים לחסום צירים במשך זמן רב.

ראש האופוזיציה ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד תקף בחריפות את המהלך ואמר: "לא היתה חרפה כזו בתולדות המדינה. ליצן הטיקטוק מדיח קצין מצטיין במשטרה בגלל שאין מספיק דם ואלימות ברחובות".

יו"ר 'המחנה הממלכתי' ח"כ בני גנץ הגיב ואמר הערב: "בזמן ששוטרי משטרת ישראל נמצאים בשטח באלפיהם - השר בן גביר מבצע טיהור פוליטי של מפקדם. השוטרים בהובלת המפכ"ל עושים בדיוק מה שהם מחויבים לעשות - לפעול בעצמאות ולא לקבל הנחיות פוליטיות מול מחאה פוליטית. קורא לנתניהו לפטר את בן גביר עוד היום לפני שיפרק את המשטרה ושלטון החוק".

ברקע המתקפות נגדו ולשאלות העיתונאים, לשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסרה: "מדובר בסבב מינויים מתוכנן מראש ולא מדובר בהדחה".

קובי שבתאי עמיחי אשד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד