ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הקפאת ההדחה

בן גביר נגד היועמ"שית: "שמאלנית" | המפכ"ל: "העיתוי נקבע ע"י השר"

לאחר שהקפיאה את הדחת מפקד המחוז: השר איתמר בן גביר תקף בחריפות את היועמ"שית בהרב-מיארה: 'לא דיברה איתי טרם הודעתה. לכל מי שלא הבין עד עכשיו, מדובר ביועצת משפטית שמאלנית' | המפכ"ל מאשים את השר: 'עיתוי ההחלטה נקבע ע"י השר לביטחון לאומי בלבד'

בן גביר נגד היועמ"שית: "שמאלנית" | המפכ"ל: "העיתוי נקבע ע"י השר"
איתמר בן גביר צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בתגובה להחלטת היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה להקפיא את החלטת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שמשמעותה הדחת מפקד מחוז תל אביב במשטרה - בן גביר יוצא במתקפה חריפה נגד היועמ"שית.

"הנתון המדהים בכל הסיפור, שהיועצת המשפטית לא דיברה איתי טרם הודעתה ולא ביקשה להבין כיצד התקבלה ההחלטה בעניינו של ניצב עמיחי אשד ומתי", תקף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

"לכל מי שלא הבין עד עכשיו, מדובר ביועצת משפטית שמאלנית, מוטה, לא אובייקטיבית, שפועלת מטעם השלטון הקודם, עם אג'נדה פוליטית מובהקת", תקף השר לביטחון לאומי בחריפות יוצאת דופן את היועצת המשפטית לממשלה.

את המתקפה ניצל בן גביר כדי להגביר את התמיכה בקרב הימניים ברפורמה המשפטית: "הודעת היועמ"שית מלמדת עד כמה הרפורמה המשפטית חשובה. נלמד את החלטת היועמ"שית ונקבל החלטות בהתאם", כך בן גביר.

מדוברות המשטרה נמסר כי לפני זמן קצר התייחס מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי לדברים, והעביר את האחריות לטיימינג ההדחה לשר הממונה: "מדובר בסבב מינויים שמשטרת ישראל נערכת אליו מזה תקופה ארוכה. כפי שהבהרתי כבר אתמול, עיתוי ההחלטה נקבע ע"י השר לביטחון לאומי בלבד.

אדגיש, משטרת ישראל כפופה תמיד לחוק, והנחיות היועצת המשפטית לממשלה מחייבות אותנו. בעקבות הנחייתה אקפיא את המינוי עד לסיום הבירור, ומפקד המחוז ימשיך במילוי תפקידו בהתאם".

יו"ר המחנה הממלכתי חבר הכנסת בני גנץ הגיב למתקפה של בן גביר והתריע מאסון: "הרעל הפוליטי שמזריק בן גביר למשטרה מסכן את אזרחי ישראל", בדבריו קרא שר הביטחון לשעבר לנתניהו לפטר את בן גביר, "לפני שיקרה אסון. אני מבקש לחזק ולגבות את היועמ"שית שממלאת את תפקידה בשמירה על שלטון החוק ומנהל תקין".

גלי בהרב מיארה איתמר בן גביר עמיחי אשד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד