כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"נכנסו ללא כיפות"

עימותים בחריש: בית הכנסת נהרס, אברכים נעצרו

אברכים מחו הבוקר על הריסת בית בחריש, שניים מהם נעצרו |אחד המתפללים: "השוטרים נכנסו ללא כיפות וכך הוציאו את ספרי התורה, זה חילול בית הכנסת"

עימותים בחריש: בית הכנסת נהרס, אברכים נעצרו
ההריסה בחריש צילום: דוברות המשטרה

כוחות משטרה ואנשי הרשות לאכיפה במקרקעין ביצעו הבוקר (שני) הריסה של בית כנסת שהוקם בחריש ע"י אחת הקהילות בעיר. במקום פרצו עימותים עם כוחות המשטרה שהגיעו לסייע בהריסה. לפחות שני אברכים נעצרו.

"השוטרים נכנסו ללא כיפות וכך הוציאו את ספרי התורה, זה חילול בית הכנסת, היה מצופה שינהגו במינימום של רגישות", סיפר אחד המתפללים ל'בחדרי חרדים'. "הפועלים והשוטרים נהגו בחוסר כבוד למקום הקדוש".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר במבנה שהוקם ע"י הקהילה, בת 70 משפחות, לפני כמה חודשים. זאת לאחר שלא נמצא פתרון לחברי הקהילה שהלכה וגדלה.

המשטרה מסרה כי הבוקר הגיעו שוטרים יחד עם היחידה לאכיפת דיני התכנון ובנייה לחריש לצורך מימוש צו הריסה שהוצא ע"י הועדה המקומית לתכנון ובניה למבנה יביל ארעי, שנבנה במקום מלוחות פח באופן לא חוקי על קרקע ציבורית.

"יש לציין", אמרו במשטרה, "כי לפעילות קדמו ניסיונות רבים להדברות מול מחזיקי המקום במטרה להגיע לפשרה ולמצוא חלופות מתאימות אך כולם נדחו ע"י מחזיקי המקום. עם הגעת הכוחות למקום בוצע פינוי של תכולת המקום הכוללת ספרי התורה ותשמישי הקדושה בטרם בוצעה ההריסה והועברו בצורה מכובדת לגורמי העירייה".

במהלך הפעילות הגיעו למקום עשרות אברכים שניסו למנוע את ההריסה. במהלך העימותים נעצרו כאמור שני אברכים בחשד להפרעה לשוטר במילוי תפקידו. עו"ד מיכאל ליטווק מסייע לעצורים.

"הריסת המבנה היום מצטרפת לשורה של פעולות אכיפה ממוקדות ולהריסה שבוצעה מוקדם יותר בעיר עכו ואותן מבצעת משטרת ישראל בכל עת ובכל מקום, ליישום צווים שיפוטיים תוך שמירה על הסדר הציבורי, למען האזרח הנורמטיבי שומר החוק במדינה", מסרה המשטרה.

חריש הריסת בית כנסת משטרת ישראל הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד