כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המחאה נגד הרפורמה המשפטית

חסימות ועימותים ברחבי הארץ: עשרות עצורים ב"יום השיתוק הלאומי"

המשטרה פועלת בשורת מוקדים ברחבי הארץ, בהם מפגינים מתנגדי הרפורמה המשפטית | עשרות מפגינים נעצרו, כ-30 רק בתל אביב | עדכונים מ"יום השיתוק הלאומי" | נתיבי איילון נחסמו על ידי המפגינים והמשטרה מתקשה לפנותם | תיעוד

חסימות ועימותים ברחבי הארץ: עשרות עצורים ב"יום השיתוק הלאומי"
הפגנה בתל אביב צילום: פלאש 90

מתנגדי הרפורמה המשפטית מפגינים היום (חמישי) בשורת מוקדם בכל רחבי הארץ, במסגרת "יום השיתוק הלאומי". בחלק מהמוקדים נרשמו חסימות צירים ועימותים עם כוחות משטרה. במסגרת המחאה בתל אביב לבדה, נעצרו לפחות 30 מפגינים. המפגינים הצליחו לחסום לסירוגין את נתיבי איילון לשני הכיוונים.

במקביל, המשטרה עצרה מספר מתפרעים שהגיעו למטה משטרת מחוז תל אביב, התיזו צבע אדום על חזית המבנה ונשכבו ברחבת הכניסה. 

בשעה זו מתקיימת הפגנה סמוך לצומת מת"מ בחיפה במהלכה חוסמים המפגינים את הצומת. דבר, שלפי המשטרה, "מהווה סכנה מוחשית למשתמשי הדרך ולמפגינים עצמם. נוכח חסימת כביש 4, קצין משטרה הכריז על הפגנה לא חוקית והשוטרים נאלצו להשתמש באמצעים לפיזור ההמון, בין היתר במכת"זית, תוך ביצוע מעצרים נוספים. עד כה עצרה המשטרה 12 מפגינים. כוחות משטרה רבים פועלים במקום לשמירת הסדר הציבורי. "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק", מסרה המשטרה.

בתוך כך, במשטרה נערכים לקראת צעדת מתנגדי הרפורמה המשפטית בעיר בני ברק. החשש במשטרה הוא שהמחאה תיגרר לעימותים שיפרצו בין תושבים למפגינים.

מוקדם יותר הגיעו לעיר מפגינים בודדים, בניסיון לעורר פרובוקציה. אחד מהם, פרופ' בבית החולים שיבא, נפגע מרכב חולף ברחוב חזון איש. המפגין טופל ע"ח מתנדבי הצלה ופונה לבית החולים. "כשהגענו למקום, מצאנו הולך רגל, גבר כבן 73 הסובל מחבלה בפנים לאחר שנפגע מרכב פרטי", סיפרו חובשי הצלה דודי גרוס ובניהו הורביץ. "יחד עם חובשים של הצלה ומד"א, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני הכולל עצירת דימומים וחבישות, והוא פונה במצב בינוני באמבולנס הצלה לחבירה עם אמבולנס מד"א שהמשיך בפינוי להמשך טיפול בחדר הטראומה בבית החולים שיבא בתל השומר."

אתמול קיים מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי ישיבת הערכת מצב לקראת המחאות המתקיימות בכל רחבי המדינה. במהלך הישיבה הדגיש שוב המפכ״ל כי משטרת ישראל היא משטרה א-פוליטית שרואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית אך לצד זה ציין המפכ״ל כי משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות למקרים של אלימות, פגיעה בתשתיות וסמלי שלטון ופגיעה בשוטרים. 

"משטרת ישראל מאפשרת מחאה לגיטימית במסגרת החוק לצד איזון עם חופש התנעה ושמירה על שגרת חיים. יחד עם זאת לא נאפשר חסימת צירים וננהג באפס סובלנות למקרים של אלימות, הפרות סדר, פגיעה בסמלי שלטון, פגיעה בתשתיות ופגיעה בשוטרים", אמר המפכ"ל.

 

 

 
הרפורמה המשפטית הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד