י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תוקפת בחריפות

היועמ"שית נגד נתניהו: "הצהרתך אמש בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים"

על רקע דבריו אמש, היועצת המשפטית לממשלה משגרת מכתב חריף לנתניהו: "הצהרתך וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים" | בסביבתו של ראש הממשלה מגיבים: "לא הפר שום פסיקה של בית המשפט העליון ושום הסדר ניגוד עניינים"

היועמ"שית נגד נתניהו: "הצהרתך אמש בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים"
בנימין נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

לאחר שראש הממשלה נתניהו הודיע אמש (חמישי) בנאומו כי יעסוק מעתה ברפורמה המשפטית, לאחר שחוק הנבצרות עבר בקריאה שלישית והאיום הוסר מעליו, היועמ"שית שלחה לנתניהו מכתב חריף מאוד בו היא מורה לו להימנע מכל עיסוק בנושא המשפטי בגלל הסכם ניגוד העניינים עליו חתם.

"‏בדברים שנשאת אמש התייחסת ליוזמות הנוגעות למערכת המשפט, ובפרט להרכב הוועדה ‏לבחירת שופטים. הודעת כי אתה עוסק כעת באופן ישיר ביוזמות אלו". ‏בכך היא כותבת, "הפרת את פסיקת בית המשפט העליון, ‏לפיה בהיותך ראש ממשלה הנאשם בפלילים, עליך להימנע מנקיטת פעולות אשר מעוררות חשש ‏סביר לקיומו של ניגוד עניינים בין האינטרסים האישיים שלך הנוגעים להליך הפלילי, לבין ‏תפקידך כראש ממשלה, ולשם כך לפעול בהתאם לחוות הדעת אשר ניתנה על-ידי היועץ המשפטי ‏לממשלה למניעת ניגוד עניינים".

"זאת", לדבריה, "בנסיבות בהן בית משפט קבע שלפי הצהרותיך והסכמותיך ‏נוצר גם השתק שיפוטי. ‏במכתבי אליך מיום 1.2.2023 הנחיתי כי יישום המגבלות הקבועות בפסקי הדין ביחס ליוזמות ‏העומדות על הפרק הנוגעות למערכת המשפט מוביל למסקנה כי עליך להימנע מעיסוק ישיר או ‏עקיף ביוזמות אלו במסגרת תפקידך כראש הממשלה".

היא ציינה בחריפות: ‏"האמור במכתבי מחייב אותך ותיקון החקיקה בעניין הנבצרות אינו פוטר אותך מחובה זו. ‏אמש הודעת ברבים כי בכוונתך להפר את פסיקת בית המשפט העליון, ולפעול בניגוד לחוות דעת ‏היועצת המשפטית לממשלה המחייבת אותך לפי פסיקה זו. ‏המצב המשפטי הוא ברור: עליך להימנע מכל עיסוק ביוזמות לשינויים במערכת המשפט, לרבות ‏בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, שכן עיסוק בהן הוא פעולה בניגוד עניינים".

לסיום כתבה: "‏הצהרתך אמש וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים".

מסביבת ראש הממשלה נתניהו נמסר: "כל אדם בר דעת מבין שבעת הזאת של משבר לאומי בעל השלכות פנימיות וחיצוניות למדינת ישראל, ראש הממשלה חייב לפעול כדי לנסות להביא להסכמה לאומית רחבה ככל האפשר, למניעת אלימות ולהבטחת החוק והסדר והתפקוד השוטף של המדינה.

ראש הממשלה נתניהו לא הפר שום פסיקה של בית המשפט העליון ושום הסדר ניגוד עניינים.

להודעת ראש הממשלה אתמול אין שום השלכה על ענייניו האישיים. ממילא, ראש הממשלה נתניהו כבר הודיע לבית המשפט העליון, שאף שופט חדש שיבחר על ידי הועדה לבחירת שופטים לא יטפל במישרין או בעקיפין בענייניו של ראש הממשלה".

גלי בהרב מיארה היועצת המשפטית לממשלה בנימין נתניהו ניגוד עניינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד