כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ייבחן במעשים

מקורבי נתניהו: גלנט תקע לו סכין בגב

למרות שהם מגדירים את הצהרתו של גלנט אמש כתקיעת סכין בגב של ראש הממשלה, הם טוענים כי שמעו מנתניהו כי השר גלנט ייבחן במעשים אם יצביע נגד הרפורמה המשפטית במליאה או ייעדר הוא יפוטר

מקורבי נתניהו: גלנט תקע לו סכין בגב
יואב גלנט מצביע. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עדיין לא ידוע האם יואב גלנט יפוטר מתפקיד שר הביטחון, שלושה חודשים אחרי שמונה, כשלעת עתה ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם התייחס להצהרה של שר הביטחון, שקרא אמש (מוצ"ש) לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית, בעוד ראש הממשלה שוהה בביקור מדיני בחו"ל.

לפי דיווח הערב של מיכאל שמש ב'כאן 11', נתניהו הבהיר היום למקורביו כי גלנט לא יישאר בתפקיד אם לא יצביע השבוע בעד חוקי הרפורמה במליאת הכנסת. בסביבת נתניהו מגדירים את המעשה "גלנט תקע לראש הממשלה סכין בגב", ומצהירים "הוא ישלם את המחיר על כך".

כזכור, שר הביטחון יואב גלנט קרא אמש לעצור את הליך חקיקת הרפורמה המשפטית בשל הסכנה לכשירותו של צה"ל. "האירועים המתרחשים בחברה הישראלית אינם פוסחים על צה"ל. אני רואה את מקור עוצמתנו נשחק. כשר הביטחון אני אומר בצורה ברורה – השסע בחברה חודר לצה"ל ולגופי הביטחון. זו סכנה ברורה ומוחשית לביטחון המדינה. צריך שינוי במערכת המשפט. עם זאת שינויים משמעותיים לאומיים עושים בהידברות ושיח".

לאחר ההצהרה הצטרפו וחיזקו אותו חברי כנסת מ'הליכוד': יולי אדלשטיין, דוד ביטן ואבי דיכטר. ראש השב"כ לשעבר דיכטר כבר הבהיר מוקדם יותר היום, שחרף הבעת התמיכה בגלנט הוא יתמוך בחקיקה לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, שצפויה לעלות להצבעה סופית בהמשך השבוע.

בתוך הליכוד תקפו מאז אמש בחריפות את השר גלנט והאחרים, ואף קראו לפטר את שר הביטחון. חבר הכנסת דוד ביטן הגיב למתקפות, ואמר בריאיון לרשת ב' כי יש ח"כים מאוד קיצונים בסיעה וכי לפטר את שר הביטחון זה לא מעשה ליכודי.

בינתיים הצטרף גורם ביטחוני נוסף שהתריע הערב כי "כבר היום יש נזק וזאת הסיבה שצריך לעצור. יש נזק כי יחידה צריכה לכידות והדבר הזה נוגד את רוח צה"ל. מי שחושב שאפשר להשאיר את הוויכוח על החקיקה בחוץ נמצא במציאות של לפני 40 שנה. אנחנו צריכים לבלום את החקיקה ולקחת את הנתונים האלה בחשבון. אלה נתונים עובדתיים, לפי ידע שיש לנו".

יואב גלנט בנימין נתניהו פיטורים הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד