ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הדרמה הפוליטית

לקואליציה אין רוב - נתניהו צפוי להודיע על עצירה ללא הגבלת זמן

בעקבות הזעם של מפלגת עוצמה יהודית על עצירת החקיקה המסתמנת, לקואליציה אין רוב במליאה והיא עושה פיליבסטר לעצמה. בתוך כך, מסתמן כי ראש הממשלה יודיע על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית ללא הגבלת זמן

לקואליציה אין רוב - נתניהו צפוי להודיע על עצירה ללא הגבלת זמן
בנימין נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בעקבות עצירת החקיקה והמשבר מול מפלגת עוצמה יהודית, לקואליציה אין רוב להצבעה במליאת הכנסת על התקציב והיא עושה פיליבסטר לעצמה. בשעות האחרונות נעשים מאמצים קדחתניים על מנת לסיים את המשבר מול בן גביר.

מוקדם יותר, נפגש השר איתמר בן גביר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בצל האיומים שלו לפרוש מהקואליציה במידה והחקיקה תוקפא. 

נתניהו צפוי להכריז על עצירת החקיקה - לוין הודיע כי יכבד את ההחלטה

בתוך כך, לקראת הצהרת נתניהו מסתמן כי ראש הממשלה יודיע על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית ללא הגבלת זמן. על דיווח ב'ווינט', סביבת ראש הממשלה עדכנה את הממשל האמריקני כי ראש הממשלה צפוי להכריז על עצירת החקיקה.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין שמוביל את הרפורמה המשפטית, שוחח בשעות האחרונות עם חברי כנסת אמר להם כי "אין ברירה אלא לדחות".

לוין מסר בהודעה מטעמו כי, "כחבר בסיעת הליכוד, אני אכבד כל החלטה שיקבל ראש הממשלה נתניהו באשר להליכי חקיקת הרפורמה המשפטית. זאת מתוך ידיעה שמצב בו איש הישר בעיניו יעשה עלול להביא באופן מיידי לנפילת הממשלה ולקריסת הליכוד".

לוין הוסיף: "על כולנו לעשות מאמץ כדי לייצב את הממשלה והקואליציה. על כולנו מוטלת החובה לא לעשות את הטעות שנעשתה בשעתו עם הפלת ממשלת שמיר, טעות שהובילה לאסון הסכמי אוסלו".

בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית יריב לוין איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד