א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
וְעַל נִסֶּיךָ שֶׁבְּכָל יום עִמָּנוּ

פיצוץ בבית חב"ד: פרטים נוספים על הפיגוע האיראני שסוכל ביוון

שלושה פקיסטנים נוספים מבוקשים על ידי המשטרה היוונית בגין מזימת טרור במסעדה יהודית באתונה. מנהיג החולייה ששהה באיראן שלח רשימה של אנשים לצלם, תוך שהוא מנחה את ראש החולייה ביוון כיצד לצלם. הוא תכנן לפוצץ את בית חב"ד בעיר הבירה עם בלון גז

פיצוץ בבית חב"ד: פרטים נוספים על הפיגוע האיראני שסוכל ביוון
שוטרים ביוון צילום: משטרת יוון

הפיגוע שסוכל ביוון נגד יהודים: בנוסף לשני גברים פקיסטנים שנעצרו, חיידר, בן 27, וחוסיין, בן 29, שלושה נוספים עדיין מבוקשים בשל מעורבותם במזימה לפוצץ מסעדה יהודית, כולל את בית חב"ד בבירת יוון.

המנהיג בן ה-27, חיידר, שהתגורר בזקינתוס, אי יווני במרכז הים היוני, הוביל כנופיה של חמישה אנשים כשהוא חלק ממנה שהפכו לחוליית טרור ביוון. על פי הדיווחים בתקשורת היוונית, חוליה זו קיבלה פקודות מאדם בן 30, שחי בטהרן. ביוון מדווח כי זה רק "עניין של זמן עד שהשלושה ייעצרו", הכנופיה תכננה את הפיגועים בשיחות ביניהם, המשטרה שמה את ידה על השיחות. "זה טוב. הוא גם ישב בכלא", אמר אחד מהם לגבי אחד מאנשי הכנופיה באחת השיחות שפוענחו על ידי הרשויות. הם דנו בכסף שיקבלו ובמספר האנשים שהם רצו להרוג.

הבעיה הגדולה שאיתם התמודדו הייתה למצוא אנשים אמינים מעולם הפשע שיספקו נשק. על פי הדיווח, על המחבלים הופעל לחץ עצום מצד איש הקשר בטהרן לפעול במהירות. למעשה, הוא אמר להם שאם הם לא ימצאו את הנשק לבצע איתו טבח באזרחים חפים מפשע של המסעדה שנמצאת בבית הכנסת, שישתמשו בבלוני גז כדי ליצור פיצוץ ענק.

לפי שיחות מפוענחות שניהל הפקיסטני בן ה-30 המתגורר בטהרן עם היידר, הוא שלח לו רשימה של אנשים לצלם, תוך שהוא מנחה אותו כיצד לצלם. הקונגרס היהודי האירופי הודה לרשויות היווניות על טיפול מהיר במה שיכול היה להיות "מתקפה מחרידה". הם פיתחו מערכת יחסים חברית באמצעות פושעים ואסירים בבתי כלא, עם בני ארצם ועם אלבנים, שחיפשו כלי נשק ורוצחים מקצועיים. הפקיסטני מטהראן ביקש לדעת "אם הצילום התקדם עבור אדם מסוים, שהיה מטרה ובעל זקן".

"הערכתנו העמוקה לרשויות היווניות על פעולתן המהירה והיעילה במניעת מתקפה מחרידה על מסעדה-בית כנסת יהודית באתונה. בטיחות החיים היהודיים היא חובה לחברות הדמוקרטיות שלנו" כתבו. הרב מנדל הנדל, שמנהל את בית חב"ד, אמר כי הוא למד על סיכול הפיגוע בחדשות. "תודה לאל, אנחנו בטוחים. אנחנו אסירי תודה שמעשה הטרור הזה נמנע", הרב הנדל אמר את הדברים בהצהרה ששלח במייל לסוכנות הידיעות AP. "אנחנו רוצים להודות לרשויות היווניות".

המבצע המשטרתי הגדול התרחש לפני חודש באי זקינתוס, מעצרו של אחד משני הפקיסטנים שתכננו פיגוע טרור במסעדה יהודית התרחש בשעה הייתה 5:30 לפנות בוקר לפני כחודש, אנשי מחלקת המאבק בטרור ולצדם של שוטרים ממשטרת זקינתוס, פרצו את דלת הבית שבו התגורר דרך קבע אחד משני הפקיסטנים. התקשורת המקומית דיווחה, כי "לאחר מספר ימים של מעקבים פרצו המשטרה לבית ועצרו את אחד משני הפקיסטנים, מבלי שהספיק להגיב".

השניים שנעצרו הובאו אתמול לבית המשפט, ביום שישי הקרוב יתקיים דיון נוסף בעניינם. במסגרת החקירה הובאו לחקירה למעלה מעשרה בני אדם, כולם אזרחים פקיסטנים, אך הם שוחררו.

כזכור כפי שדיווחנו היעד הראשון לסדרת הפיגועים, שכמעט יצאה אל הפועל, היה מסעדה יהודית, שתפקדה גם כבית כנסת, בשכונת 'פסירי' שבמרכז אתונה. המחבלים בחרו לתקוף באמצעות נשק, חומר נפץ או להצית את המקום בזמן שבו יהיו יותר מ-50 אנשים, כך דווחה התקשורת ביוון.

על פי הדיווח, המטרה הייתה מרחץ דמים המוני. עבור כל הרוג, שני העבריינים הפקיסטנים היו אמורים לקבל 15,000 יורו מראש הכנופיה הפקיסטנית. התכנון החל להתגלגל לפני חודשיים כאשר מידע על פעילות הרשת הגיע למודיעין היווני שהודיעו למחלקת המלחמה בטרור. שני הפקיסטנים שעבדו בעבודות כפיים שונות נעצרו מיד. בנוסף, התברר כי לא היו בידיהם המסמכים הדרושים לשהות ביוון.

לאחר חיפוש בטלפונים הניידים שלהם, התגלו חילופי דברים עם המנהיג שלהם באמצעות אפליקציות הצפנה שונות. הם ביצעו מעקב אחר האזור בשכונת 'פסירי', הם קיבלו את ההנחיות הסופיות לביצוע הפיגוע והם חיפשו עוד אנשים כדי לבצע את הפיגוע.

חב"ד יוון טרור איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד