כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ב'בין הזמנים'

תלמיד הישיבה ננשך ע"י כלב וזה הפיצוי שיקבל

תלמיד ישיבה שננשך לפני כשנתיים ע"י כלב מסוכן, יפוצה ב-100,000 ש"ח לאחר שנקבע כי הוא סובל מנכות בשל הנשיכה 

תלמיד הישיבה ננשך ע"י כלב וזה הפיצוי שיקבל
כלבים, אילוסטרציה צילום: pixabay

בחור ישיבה מירושלים ננשך לפני כשנתיים ע"י כלב מסוכן בזמן שהיה עם חבריו בפארק בעיר במהלך חופשת בין הזמנים. במהלך הביקור בפארק, הגיח לפתע הכלב, התנפל על הצעיר ונשך אותו ברגלו.

הבחור סבל מדימום מאסיבי וחבריו פינו אותו בדחיפות לבית החולים. בבית החולים אובחן כי הצעיר סובל מחתכים עמוקים ורגלו חוטאה ונתפרה. בשל הנשיכה הקשה, נותרה על רגלו של תלמיד צלקת עמוקה, ארוכה ומכאיבה. מומחה בכירורגיה פלסטית קבע כי מדובר בצלקת המצדיקה נכות צמיתה בשיעור 10%. לאחר אירוע הנשיכה פנה הצעיר למשרדו של עוה"ד דניאל שריד במטרה לתבוע את בעל הכלב המסוכן.

לאחר פנייה לבעל הכלב, התברר כי הכלב מבוטח ועו"ד שריד פעל להגשת תביעה כנגד חברת הביטוח המבטחת. לאחר ניהול התיק, הגיעו הצדדים לפשרה וסוכם כי תלמיד הישיבה יפוצה בסך של 100,000 ש"ח וזאת בתוספת שכר טרחת עו"ד בשיעור 15% ומע"מ.


עו"ד דניאל שריד

סעיף החוק המסדיר את האחריות בגין נשיכת כלב, יצוין, מטיל אחריות חמורה על בעלי הכלב. בעגה המקצועית מוגדרת רמת האחריות המוטלת על בעלי הכלבים – "אחריות קפידה", ומטרתו להילחם בריבוי מקרי התקיפה של עוברי אורח על-ידי כלבים, ולגרום לבעלי כלבים לנקוט במשנה זהירות ולהבין את האחריות בגידול והחזקת כלב.

עו"ד דניאל שריד מסר: "על בעלי הכלבים לשמור עליהם היטב וזאת בכדי להגן על שלום הציבור. במקרה של מרשי מדובר היה בכלב מסוכן ללא רסן וללא רצועה, שהסתובב חופשי בתוך פארק מלא במבקרים לרבות ילדים ובני נוער ולכן היה על בעל הכלב לנקוט באמצעים בסייסים על מנת למנוע את אירוע הנשיכה. כך או כך ישנה אחריות חמורה ביותר על בעלי הכלבים ולאור זאת מרשי פוצה. בתיק דנן היתרון הינו שלבעל הכלב היה ביטוח מתאים ולכן ההליך היה מהיר ויעיל יותר. בסופו של יום הצלקת של מרשי הינה אסתטית בלבד ואינה תפקודית ולכן הפיצוי שקיבל הינו על הצד הגבוה. אני קורא לכל בעלי הכלבים לדאוג לנקוט במשנה זהירות ולפעול לפי החוק וההיגיון הבריא".

נשיכת כלבים פיצוי פיצוי כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד