ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הסרטונים פוענחו

הצעיר שתועד נתלה על אוטובוס נחקר: "מיהרתי לישיבה"

המשטרה חקרה את הצעיר החרדי שתועד יחד עם חברו נתלה על אוטובוס בירושלים | "מיהרתי לישיבה במודיעין עילית", סיפר לחוקרים | המשטרה פיענחה תיעודים נוספים שבהם נראו צעירים מבצעים עבירות תעבורה חמורות

הצעיר שתועד נתלה על אוטובוס נחקר: "מיהרתי לישיבה"
הצעירים תלויים על האוטובוס צילום: רשתות חברתיות

לפני מספר שבועות, בשעת לילה מאוחרת, תועד צעיר חרדי כשהוא נתלה על חלקו האחורי של אוטובוס בקו מירושלים למודיעין עלית, בשדרות גולדה מאיר בבירה. מיד עם קבלת התיעוד לידי המשטרה, החלו שוטרי מערך התנועה של תחנת לב הבירה בחקירת המקרה תוך מאמצים רבים ומגוון פעולות חקירתיות ומודיעיניות במטרה להתחקות אחר החשוד, שסיכן באופן ממשי את חייו, יחד עם אדם נוסף.

מחקירת המשטרה עלה כי החשוד, תושב בני ברק כבן 17, ביקש לעלות לאוטובוס בצומת יגאל ידין שבשכונת רמות בעיר, אך בשל עומס רב של נוסעים בתוך האוטובוס סירב הנהג למבוקשם. החשוד וחברו מצאו פתרון מסוכן ונתלו על חלקו האחורי של האוטובוס כאשר רגליהם עומדות על הפגוש (טמבון) האחורי והם אוחזים בפתחי האוורור. כך נסעו השניים מצומת יגאל ידין ועד לעצירת האוטובוס בתחנה מתחת לגשר רמות, כאשר האוטובוס נוסע במסלולו בכביש גולדה מאיר שהינו "כביש אדום", בו מתרחשות מדי שנה תאונות דרכים רבות.

בפעילות שנערכה בתחנת לב הבירה, הצליחו שוטרי משרד התנועה בהובלתה של רס"מ סיגל וקנין, להגיע אל חשוד ולהביאו לחקירה בתחנת המשטרה. במהלך החקירה טען כי "לא תיאר לעצמו עד כמה המעשה שביצע מסוכן וכי זה נעשה בשל רצונו להגיע במהרה אל הישיבה שבה הוא לומד במודיעין עילית". לאחר שהסתיימה חקירתו והוסברה לו מהות העבירה המיוחסת לו וחומרתה, שוחרר החשוד הקטין וכנגדו החל הליך דין תעבורתי בהתאם, בגין עבירות סיכון בנתיב נסיעה וסיכון חיי אדם ומשתמשי הדרך.

במקרה אחר אף הוא במהלך חודש ינואר השנה, פרסם צעיר כבן 17 תושב ביתר עילית סרטון ברשת ה"טיק-טוק" בו תועד נוהג ברכב בשעת לפנות בוקר, כל זאת מבלי שהוציא רישיון נהיגה מימיו. הצעיר אותר ונחקר בתחנת לב הבירה, חקירה בה עלה כי החשוד לקח את מפתחות הרכב של אביו, ללא רשותו, ואף הסיע נוסע נוסף ברכב. בחקירתו טען הקטין בפני חוקריו כי "מדובר ברגע של שטות ורק כעת הוא מבין את חומרת מעשיו". לאחר סיום פעולות חקירתו ובהליך מזורז, הוגש כתב אישום נגדו בעבירות של נהיגת רכב ללא רישיון וללא ביטוח כחוק.

חודש לאחר מכן, פרסם צעיר כבן 17 תושב שכונת שמואל הנביא בירושלים, סרטון ברשתות החברתיות בו נצפה רוכב על אופנוע בשכונת רמת שלמה ללא רישיון נהיגה, ואף נפל מהאופנוע בעודו נוהג. בפעילות משותפת של משרד התנועה ובילוש תחנת לב הבירה, הצליחו להתחקות אחר זהותו של החשוד שתועד והוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה במהלכה טען כי מדובר בטעות חד פעמית. לאחר סיום החקירה, הוגש כנגדו כתב אישום בהליך תעבורתי בגין עבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה כחוק ונהיגת רכב מנועי ללא ביטוח.

ראש משרד התנועה בתחנת לב הבירה מרחב ציון, רס"מ סיגל וקנין, ציינה כי "מדובר בעבירות תעבורה חמורות הגובות לא אחת חיי אדם. לצערנו, מדובר בצעירים פוחזים שלא חשבו רגע לפני מעשה על ההשלכות הטמונות בכך, הן במישור סיכון חיי אדם באופן ממשי והן במישור העבירה התעבורתית החמורה לצד תיעוד המעשה ופרסומו ברבים העלול להוות קרקע פורייה לחקיינות של נוספים".

עוד הוסיפה רס"מ וקנין: "זה המקום לקרוא לכלל הציבור, תשבי העיר ירושלים ואורחיה, בדגש לאוכלוסייה הצעירה, הימנעו מביצוע עבירות תעבורה ושימרו על חייכם, גם במהלך ימי החג וחול המועד נתפרס בצירי התנועה וברחובות העיר על מנת לסייע ולהכווין את הציבור שעתיד לגדוש את העיר ולבקר בה. לצד היערכות שוטרי תחנת לב הבירה ומחוז ירושלים בכלל ברחבי העיר ירושלים, גם בימים אלו נבצע אכיפה כנגד עבירות התעבורה החמורות כחלק ממאבק מתמשך בתאונות הדרכים. אנו פונים וקוראים שוב לציבור - ונשמרתם לנפשותיכם"

במשטרה מציינים כי שוטרי מערך התנועה מתחנת לב הבירה של מחוז ירושלים, פועלים מידי יום תוך מאבק עיקש בכל הקשור לעבירות התעבורה בדגש לחמורות ובתאונות הדרכים, קלות כקשות, תוך מגוון פעולות- הסברה, מניעה ואכיפה בלתי מתפשרת. כך למשל, הן רק בשבועות האחרונים הצליחו תוך חקירת מספר מקרים בהן הגיעו לידם סרטונים, מרביתם מהרשת החברתית "טיק-טוק", על אודות התנהלות פוחזת וחסרת אחריות של צעירים לצד עבירות תעבורה חמורות שביצעו תוך סיכון חייהם וחיי ציבור משתמשי הדרך באשר הם. חקירות אלו שנערכו, הובילו לאיתורם של החשודים שחלקם אף קטינים, חקירתם בהתאם לחשד המיוחס להם וכתבי אישום שהוגשו בסיום פעולות החקירה וגיבוש תשתית ראייתית כנגדם, לבית המשפט לענייני תעבורה.

אוטובוס חקירה עבירות תעבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד