כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ההסלמה הביטחונית

צה"ל תקף יעדים של ארגון חמאס ברצועת עזה, הירי לעוטף נמשך

צה"ל פתח הלילה בתקיפה נרחבת נגד יעדים של ארגון חמאס ברצועה, אחרי ירי עשרות הרקטות מלבנון ועזה במהלך החג | במערכת הביטחון סבורים כי מאחורי הירי מלבנון עומדים פעילי חמאס | בין האתרים שהותקפו: תוואי מנהרות ושני אתרי ייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור 

צה"ל תקף יעדים של ארגון חמאס ברצועת עזה, הירי לעוטף נמשך
תקיפה בעזה, ארכיון צילום: פלאש 90

צה"ל תקף הלילה (בין חמישי לשישי) ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות מהרצועה ולבנון לשטח ישראל במהלך החג. לפי הפלסטינים, מטוסי חיל האוויר תקפו שורת יעדים של ארגון חמאס. במקביל, אזעקות נשמעו בשדרות וכמה יישובים בעוטף עזה. מערכת כיפת ברזל יירטה מספר רקטות שנורו מהרצועה.

לפי צה"ל, מטוסי קרב תקפו תוואי של מנהרת טרור היוצאת מאזור בית חאנון ותוואי של מנהרה נוספת היוצאת ממרחב חאן יונס, שנתקפה במהלך מבצע "שומר החומות", מאז זוהו מאמצים לשיקומה. שתי המנהרות לא חצו לשטח ישראל ולא היוו איום על תושבי ישראל.

בנוסף, נתקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה המשמשים את ארגון הטרור חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה. "התקיפה בוצעה בתגובה להפרות הביטחוניות של חמאס בימים האחרונים. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל", מסר דובר צה"ל.

במהלך הערב הודיעו כמה רשויות בדרום על פתיחה של המקלטים, מחשש לחידוש הירי. יחד עם זאת לא מדובר בהנחיה של מערכת הביטחון, שם הבהירו כי השגרה בעורף נשמרת. שר הביטחון יואב גלנט אמר בתום ישיבת הקבינט שהתקיימה הלילה: "סיימנו כעת את ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני. מערכת הביטחון ערוכה במוכנות גבוהה בכל הגזרות למול האפשרויות השונות - נדע כיצד לפעול כנגד כל איום".

התקיפות ברצועה מתבצעות אחרי ירי עשרות רקטות ששוגרו היום מלבנון לעבר יישובי הגליל. במהלך הלילה והבוקר נורו רקטות גם רצועת עזה לעבר העוטף. במערכת הביטחון ייחסו את הירי מלבנון לארגון הטרור חמאס. מוקדם יותר הערב נורו מרגמות נוספות לעבר מטולה. האירועים מתרחשים אחרי שהעימותים בהר הבית התחדשו במהלך ליל החג. כתוצאה ממטח הירי לצפון - הגדול ביותר מאז 2006- נפצעו שני צעירים מרסיסים, אחד מהם פגע לאחר שחלק רקטה פגע ברכבו במהלך נסיעה.

בתוך כך, הלילה הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני. בפתח ישיבת הקבינט אמר ראש הממשלה נתניהו כי אויבי ישראל ישלמו מחיר על התוקפנות. "באשר לתוקפנות עלינו מהזירות השונות, אנחנו נכה באויבנו והם ישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות", אמר נתניהו. "אויבנו יגלו שוב שברגעי מבחן אזרחי ישראל עומדים מאוחדים ומלוכדים ומגבים את הפעולות של צה"ל ושאר זרועות הביטחון כדי להגן על מדינתנו ואזרחנו".

ראש הממשלה הבהיר: "אין לנו שום עניין לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית. אנחנו קוראים להרגעת הרוחות ואנחנו נפעל בתקיפות נגד קיצוניים שנוקטים שם באלימות".

 

 

תקיפה בעזה ירי רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד