י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מרגמה שוגרה לעוטף

ההגנה והמערך ההתקפי של חיל האוויר: הרמטכ"ל הורה על גיוס מילואים

הרמטכ"ל הורה על גיוס מילואים בדגש על מערך ההגנה האווירית והמערכים ההתקפיים של חיל האוויר

ההגנה והמערך ההתקפי של חיל האוויר: הרמטכ"ל הורה על גיוס מילואים
הרמטכ"ל בהערכת מצב צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, הורה על גיוס מילואים על רקע המתיחות הביטחונית וחילופי המהלומות ברצועת עזה ולבנון. למרות החזרה לשגרה, בצהריים נורתה פצצת מרגמה מהרצועה לעבר עוטף עזה.

הרמטכ"ל כינס הערכת מצב ודיוני הערכות להמשך, במסגרתם עודכן על הפיגוע הקשה בחמרה. הרמטכ"ל הנחה על חיזוק מאמץ ההגנה במרחב פיקוד מרכז לצד תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע. בנוסף, הורה הרמטכ"ל על גיוס מילואים בדגש על מערך ההגנה האווירית והמערכים ההתקפיים של חיל האוויר.

מוקדם יותר היום, לאחר הלילה המתוח במהלכו תקפה ישראל בתגובה לירי הטילים מלבנון ומעזה במהלך החג, צה"ל הודיע על הסרת ההנחיות המיוחדות שניתנו לתושבי העוטף ועל חזרה מליאה לשגרה.

חיל האוויר תקף לפנות בוקר מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס בדרום לבנון בתגובה לירי עשרות טילים מלבנון לשטח ישראל במהלך החג .  מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל תקף הלילה מטרות תשתית ומטרות של ארגון הטרור חמאס בשטח דרום לבנון. צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה".

בנוסף, חיל האוויר תקף במהלך שעות הלילה מטרות טרור של הארגון ברצועת עזה. בין היתר הותקפו שני תוואי מנהרות טרור ושני אתרי ייצור אמצעי לחימה, פיר לאתר תת קרקעי לייצור אמצעי לחימה, שלושה אתרים נוספים לייצור אמצעי לחימה ומנהרת טרור של הארגון.

הרמטכ"ל מילואים מתיחות ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד