י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בחזרה לצ'ולנט

לייבל'ה מסכם פסח: היכן נפשו המפורסמים?

והשבוע בלייבל'ה: מהדורה מורחבת שמסקרת את נופש חג הפסח של הרבנים והסלבים החרדים שנראו בזה אחר זה במלונות ברחבי העולם ושל אלו שנשארו בארץ. עוד במהדורה: הטחינה של דרעי, הנעליים של גולדקנופף, הזמר שנתקע בנתב"ג 9 שעות, ואיזה מצות אכל ראש השב"כ?

לייבל'ה מסכם פסח: היכן נפשו המפורסמים?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סיים את חופשת הפסח שלו בעלייה משמעותית במשקל, אך הודיע על דיאטה מיידית ללא פשרות או הנחות. בין לבין הוא עוד עמוס מימי חלוקות ה'קמחא דפסחא' במהלכם עבר במאה שערים ושמע על מנהג חדש בו חברים שנפגשו לחלוקה ובירכו זה את זה "ביי דיר אויף קימחעס". כל זה קרה לצד בהלה בערב החג כאשר אברך קיבל מעטפה עם אבקה לבנה חשודה ומיהר להזעיק חבלני משטרה. לבסוף התברר שמדובר בקמח תפוחי אדמה מקמחא דפסחא. 

מי שלא התשתתפו ב'קמחא דפסחא' והמריאו כדרך בני חורין לנופשים גילו שלא תמיד מקבלים את מה שמוצג בפרסומות. לייבל'ה מנחם בסיקור נרחב בהמשך. 

מפסח לייבל'ה חוזר ישר לאכילת הצ'ולנט או כפי שתוכלו לקרוא כאן במגזין חג על ממלכת ה'צונטיות' של המגזר החרדי שהפכו לתופעה משגשגת ופורחת בצל הגזענות של הציונות הדתית והלידה ה'מפתיעה' אצל הגב' מרב מיכאלי ממפלגת העבודה שכנראה תחלק ארבעס בהפגנות במוצ"ש. 

תחילה לייבל'ה התרגש עם הבשורה המרנינה על מינויו של שניאור רוזן לראש מערך הדוברות וההסברה להילולת הרשב"י במירון. רוזן, ששימש כיועץ התקשורת של השר מאיר פרוש למעלה מעשור, ינהל את כל התקשורת והקמפיינים לקראת ההילולא וכבר ביום ראשון הקרוב יסייר בהר מירון.

בעקבות הורדת מחירי החד פעמי ע"י שר האוצר בצלאל סמוטריץ', נצפה במהלך חול המועד יו"ר תנועת ש"ס ח"כ אריה דרעי רוכש חד פעמי באחד המרכולים בצפון הארץ.

דרעי, שלא הסתפק רק ברכישת פריט חד פעמי, נצפה לובש 'קרוקס' כראוי וכיאה לחופשת הפסח (לא הגיע לקבינט), ובודק את סוגי הטחינות השונות ב'בר כל' אור הגנוז, (לייבל'ה הסתפק בטחינה של השקדיה כמו האשכנזים). לייבל'ה רק מקווה שלא נתן לאשכנזים שאירח לטעום מהטחינה שרכש.

שבערב פסח נצפה שר השיכון יצחק גולדקנופף מחדש את נעליו לכבוד החג בחנות היוקרתית סטייל שיך במתחם 'חסידים סנטר' כיאה לשר שעבר מ'לואי ויטון' היישר לחסידי אותנטי. 

רעייתו אשת חבר של השר גולדקנופף אף נתנה ראיון ל'קראט' של המודיע על ה"עלילה" שנרקחה סביב בעלה שבאמת לא הבין על מה הסערה האם בגלל שקיות ה'לואי ויטון' או ה'קורקינט' של בונים נאגל. 

אפרופו מוסף הנשים של 'המודיע', לייבל'ה ראה כי אחרי שהמבקר נתן הוראה להחליף לשם של כתבת בכתבת שיווק של משה מיכאל צור, שכחו גם להוריד את השם של הגבר וגם את ההערה. 

אפרופו גולדקנופף, לייבל'ה קיבל בדואר ספירת העומר עם רשימת יועצי השר וצילומים מאתרי האינטרנט ו'המבשר' בהם מוצגים הישגי השר. באחת התמונות נראית אישה לבושה במכנסיים ל"ע (הרב א.ב זילברברג מצא את המחדל) ובבתי החסידים הגוראים הורו להוציא את הדבר לבל ייכשלו החסידים. 

בצל ביקורו של ראש השב"כ רונן בר שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', ללייבל'ה הגיעה תמונה מחלוקת מצות שקיבל ראש שירות הביטחון הכללי. מי שהעניק את המצות היה סגן ראש העיר בני ברק ומנהל המחלקה המוניציפלית של דגל התורה מנחם שפירא שהביא תשורה בשם תושבי העיר מצות המיוחדות ומהודרות ממאפיית 'טיב המצות' של קורניצר שנאפו באותו יום.

אפרופו מצות, את הפרשן הפוליטי והעיתונאי מס' 1 בישראל ראה לייבל'ה במאפיית המצות של חסידות תולדות אהרן בסיור עם ילדיו הקטנים תחת הדרכתו של אלעזר ובר. במקום נראה גם שמעון קלר מהכוללים של ימי שישי בחצר החסידות. לייבל'ה טוען שקלר חייב לקחת את סגל לסיור במקווה של החסידות. 

בצל המצב הבטחוני המורכב הרב הראשי למשטרת ישראל נצ"מ הרב רמי ברכיהו הגיע בערב החג לראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין כששולחן הסדר כבר מוכן, הרב קיבל את ברכת ראש הישיבה לכלל השוטרים שיעברו בשלום את החג. את הרב ברכיהו ליווה היועץ האסטרטגי אליהו ארנד.

ועכשיו לסיכום מסעות הפסח של הסלבס ברחבי הארץ והעולם. השנה הסיקור קשה במיוחד בשל היקף המסעות והטלטולים אך "במקום שאין איש" לייבל'ה יוצא לדרך תחת הכותרת "ואלה מסעיהם למוצאיהם".

תחילה לחשיפה של לייבל'ה על אחד מהזמרים והחזנים המוכרים במגזר, שהיה צפוי לערוך את ליל ההסדר באחד המלונות בגאורגיה, אבל לאחר שנתקע בנתב"ג יום קודם לחג במשך 9 שעות, שב לביתו עם כל משפחתו והחבילות. אך במהלך חול המועד המריא ליעד שם זימר להם כראוי וכיאה זכר ליציאת מצרים.

רבה של שכונת צהלה בתל אביב, הרב חיים הורביץ, נפש בממלכת תאילנד. איתו בליל הסדר הסבו הזמרים אריק דביר ומאיר גרין שגם חגג ברב פאר והדר יומולדת 'בן שלושים לכח' במהלך הנופש.

הצלם יוסי רוזנבוים בילה את החירות במלון הכשר בסיני. על פי תלונות הנופשים יין לארבע כוסות, כמו גם מצות יד, לא ממש היה שם, אבל איזה נוף משגע. לפחות היה פסח שמח.

במלון 'גולדן קראון' בנצרת נפש למנוחה הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו שבעוד מספר חודשים יפנה את כסאו. לשנה הבאה בירושלים הבנויה. יחד עימו הסבו הרב אברהם יצחק גרינבוים, ראש ישיבת 'נהורא', הרב רפאל מנת, רבה של קונצרן 'אסם', הרב מיכאל שוהם רב קהילת 'בית אבא' בפ"ת והרב משה גפני שהיה במשך שנים רבות רב במשטרה.

במלון רויאל בים המלח ראה לייבל'ה את הגאון רבי יהודה דרעי רבה של באר שבע יחד עם בני המשפחה רגעים לפני ההכרזה על מועמדותו לרב הראשי לישראל. 

הנגיד, שמוליק הלפרין, בילה את שבעת ימי החג ברפובליקת קרואטיה. יחד עימו היה גם המלחין ובעל המנגן שייע גרוס והזמר פיני איינהורן שהנעימו את ימי המועד לנופשים הרבים.

פיני איינהורן עצמו אף הוציא את החג הראשון והודיע לצופי הסטטוס כי הוא שומר יום טוב שני בצנעה. 

הזמר ישי לפידות העביר את החג הראשון בדובאי ובהמשך עבר להופיע בנופש בעיר רודוס אצל שינפלד.

הקבלן יקי רייסנר יחד עם העיתונאי קובי אריאלי, הסבו במלון 'ורט לאגון' בנתניה. יחד עימם נפשה גם ראשת העיר מרים פיירברג ועוד עסקנים ואישי ציבור רבים, בעיקר דתיים לאומיים וקצת חסידי ויז'ניץ.

בנתניה ניצלו המשתתפים את המלון להצעות נישואין ואירוסין; שולם יוסקוביץ בעלי 'דימול פלטיניום' שחגג במקום את הנופש, אירס את נכדו עם בתו של ישראל רייסנר מ'שתילים'. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

איש הפרסום נתי קרויזר, בעלי 'נתיב פרו' חגג את ימי המועד יחד עם הצלם שלומי כהן במלון 'הילטון לוס קאבוס' בדרום מקסיקו בארגונו של צביקה ברג.

בפניהם הופיעו הזמרים מרדכי בן דוד, שמילי אונגר שלא ניתן לזהותו לאחר הניתוח שעבר, ובזכותו השיל עשרות קילוגרמים ממשקלו, וליפא שמלצר שבהמשך אף נחת בארץ הקודש ונצפה בעיר הבירה במהלך ימי חול המועד.

הזמר יענקי היל נצפה במרוקו שם לא הפסיק להופיע. מי שנתן עבודה הוא אמרגנו נטע לוין שעזב הכול בארץ והגיע לבדוק את הקופים. 

ובזמן שנטע משחק עם הקופים, התקבצו להם חברי מקהלת היוקרה 'נשמה' לגיבוש חול המועד אצל איציק פילמר מנצח המקהלה, לקראת עונת הקיץ. 

שלמה קוק, עורך 'בקהילה', היה בליל הסדר בפוקט בסדר פסח של חב"ד יחד עם איש התקשורת אבי גרינצייג שאף הוא שהה בחופשה ב"מדינת החופשיים". במקום גם שהו הלוביסטית שושי שטוב ומשפחתה.

הזמרים קובי ברומר וישראל פרנס הופיעו בפני אורחי הנופש בגאורגיה.

עוה"ד אילן בומבך יחד עם מנכ"ל קול ברמה אריאל דרעי והמנצח משה לאופר, ובניו אלי ובני לאופר חגגו בנופש של לוינשטיין - תור פלוס במלון 'אברה' בכרתים. 

באותו נופש ראה לייבל'ה את צחי הקוסם עושה כמה קוסמיות ח"כ אוריאל בוסו.

ואילו העיתונאי של 'הארץ' חיים לוינסון שיודע לגעת לחרדים בנקודות הרגישות נצפה קורע את אוסטריה. בכדי לקיים את מצוות ושמחת בחגך יצא לוינסון לפארק בוינה ונתן ריצה כמו בתל אביב. 

ומי שנשאר לבלות בארץ היה ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין שנצפה בתפילה בערב חג הפסח באתרא קדישא מירון מיד לאחר שסיים למכור את החמץ של העיר. 

בציון הרשב"י ראה לייבל'ה את סגן ראש העיר של בני ברק המתפטר שיקי מנדל נושא תפילה עם השטריימל בציון. 

גם איש העסקים יעקב ביבלה מנכ"ל 'אור החיים' ספרים שהה במירון כל החג, אך בהילולת 'בבא מאיר' מיהר לנסוע לאשדוד להילולא אצל מורו ורבו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא. 

בשיא חול המועד התקיים ביקור של שגריר ארצות הברית בישראל תומאס ניידס במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. השגריר שהגיע בזמן, נקלע לגשם וכיסה תחתיו את היועץ האסטרטגי אליהו ארנד המקורב לראש הישיבה.

מי ששולט גם בשפה האנגלית הוא דובר בית ראש הישיבה, צבי כהן, שהסביר לשגריר כל מה שצריך בשפת האם שלו. 

ומי שקיבל את ברכתו של הגרי"ג היה דוברו של גפני שהתלווה לביקור, יעקב מורגנבסר, שלייבל'ה שם לב כי השוליים של הכובע התקצרו בחסדי שמים. 

הפרקליט הנודע ישראל ענדען קפץ בחג לשר מיכאל מלכיאלי ידידו משכבר הימים והשניים כמנהג יהודים טובים עשו 'לחיים' על סודה קרה. 

ומכאן לחגיגות המימונה: שר החוץ אלי כהן ושר התקשורת שלמה קרעי נראו עם מקורבם החרדי איש התקשורת מנדי ריזל מקול ברמה יחד עם ילדיו בחגיגות המימונה בשדרות.

בכנסת ראה לייבל'ה את כוכב הערב יו"ר וועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן מתכבד בכמה מופלטות מעוזר מנכ"ל הכנסת חיים רבינוביץ.

גם ח"כ ארז מלול יו"ר השדולה לחיזוק הקשר עם הקהילה היהודית במרוקו, איחל לרוטמן 'תרבחו ותסעדו' בחגיגה הגדולה של אמיר אוחנה. 

את סופר 'הדרך' שמעון ליברטי ראה לייבל'ה כשהוא עטור במצנפת וגלימת הדיינים, אוחז בעלה חסה טבול בחלב ומזה על מצח החוגגים כמיטב מסורת יהודי מרוקו.

את כתבי 'בחדרי חרדים' יענקי פרבר ושלו שינברג, ראה לייבל'ה מראיינים את שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט לרגל יום השואה הקרב ובא. ללייבל'ה נודע שהשגריר התרשם מאד מהחברה החרדית.

במופע המרכזי שנערך לבני הישיבות במגדל העמק בהשתתפות הזמרים מרדכי שפירא ופיני איינהורן, ראה לייבל'ה מאחורי הקלעים את הזמר משה סילבר בשיחה עם היחצ"ן נתי בדש. 

את מוישי גרוסברגר, משנה למנכ"ל מדאסיס הטסות רפואיות וסיוע רפואי בינ"ל, ראה לייבל'ה בערב במכירת חמץ של משרדי ומטוסי החברה אצל הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו.

את סגן שר התרבות ח"כ יעקב טסלר ראה לייבל'ה מסייר עם הרב צבי גודמן שליח חב"ד בבית החולים אסותא אשדוד ומתרשם מההיערכות לליל הסדר על ידי 'לב חב"ד'.

ואיך אפשר בערב פסח היה שלא לפספס את אפיית המצות במאפייה של באש שבמושב קוממיות, שם ראה לייבל'ה את סגן השר אורי מקלב וכן את סגן ראש העיר ירושלים ישראל קלרמן לצד ר' יוסי באש. 

לפינת המזל טובים והשמחות כמדי שבוע

תחילה, שמחת הברית לבנו הבכור של ידידינו העיתונאי המוכשר אלי ביתאן מ'כאן מורשת' שנערכה בחול המועד פסח בעיר בית שמש בהשתתפות בני המשפחה והחברים שעזבו הכול והגיעו לשמחה הגדולה. לייבל'ה קיבל ברכה מהסנדק שהתינוק נקרא על שמו 'אבנר אריה'. 

ברכת מזל טוב לנשיא ארגון 'פרי חיים' - המסייע רבות לזוגות חשוכי ילדים, הרב משה שלזינגר לרגל הולדת הנכד, בן לחתנו הרב ישראל חיים פוברסקי, ונין לחבר מועצת גדולי התורה וראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי.

ברכת מזל טוב לאיציק פוזן מנאמני בית ראש הישיבה הגר"ד לנדו ועוזרו של רה"ע ב"ב אברהם רובינשטיין לרגל שמחת הולדת הבן הבכור בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לעסקן הפיטסבורגאי הרב שאול לנדא מנאמני בית האדמו"ר מפיטסבורג לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למאיר עמר המשב"ק הצמוד של הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למשה שארף - משב"ק הרבי מויז'ניץ ירושלים בעת ביקוריו בארץ וגבאי ביהמ"ד בירושלים, לרגל השמחה הגדולה באירוסי בנו ה'הויז בוחר' רפאל פרץ שארף.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד