י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מוקדם מדי לחגוג

מדד המחירים לצרכן: מה ירד ומה זינק

נתוני הלמ"ס החודשיים מתפרסמים היום ומהם עולה כי מחירי הדירות ירדו בינואר-פברואר ב-0.2% • עם זאת מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ החולף ב-0.4% • נשיא התאחדות התעשיינים: "זה אירוע שיכול להגיע לכיסו של כל אזרח בישראל"

מדד המחירים לצרכן: מה ירד ומה זינק
pixabay

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שישי) את מדד המחירים לצרכן העדכני, ממנו עולה כי מחירי הדירות ירדו בינואר-פברואר ב-0.2% ביחס לדצמבר-ינואר. בהסתכלות שנתית מדובר בעלייה של 12.7% במחירי הדירות, בין ינואר-פברואר 2022 לינואר-פברואר 2023. מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ ב-0.4% וברמה השנתית האינפלציה עומדת על 5%, התמתנות של 0.2% מהמדד האחרון.

מדובר בירידת מחירים ראשונה בשוק הדירות מאז מדד אפריל-מאי 2020, תחילת הקורונה, אז ירדו מחירי הדירות ב-0.7%. בנוסף לכך, מדד מחירי תשומות הבנייה למגורים עלה בחודש מרץ 2023 ב-0.2%. סעיף שכר דירה ללא שכירות ציבורית עלה ב-0.5%.

עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: הלבשה והנעלה שעלה ב-4.1%, תרבות ובידור שעלה ב-0.9% ודיור שעלה ב- 0.6%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בפירות הטריים שירדו ב-2.8% וריהוט, חומרים ומוצרים לתחזוקת משק הבית שירדו ב-1.6%, כל אחד.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו אומר שלמרות ירידת המחירים המבורכת, מוקדם מדי לחגוג: "שוב מוכח שעליית הריבית רק מלבה את האינפלציה. בנק ישראל לוקח בשבי את המשק הישראלי בכלל ואת תחום הדיור למסע שפוגע בכל אזרחי המדינה ועליו לעצור את עליית הריבית מיד. אם תמשך עליית הריבית, קבלנים רבים יאבדו את עצמאותם הכלכלית וחלקם יקרסו. זה אירוע שיכול להגיע לכיסו של כל אזרח בישראל עם צניחה ביכולת לבנות וזינוק במחירי הדיור והשכירות".

מדד מחירים מדד המחירים לצרכן מדד הלמ''ס הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מחירי הדיור מחירי המזון מחירי הדירות מחירי פירות מחירי נדלן מחירי המוצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד