כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מחסור עולמי חמור

הסיבה שמאות ילדים בישראל נצורים בבית

מחסור עולמי בתרופה ייחודית לילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז. בקופות החולים מנסים לייבא תחליף לתרופה 'ויואנס'. ממשרד הבריאות נמסר: "אספקת התכשיר צפויה להתחדש בעוד כשבועיים" | בינתיים הורים רבים בחרו שלא לשלוח את ילדיהם למסגרת החינוכית

הסיבה שמאות ילדים בישראל נצורים בבית
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בתי מרקחת בארץ ובעולם מדווחים בחודשים האחרונים על מחסור חמור בתרופה ויואנס (VYVANSE), שנועדה לטפל בהפרעות קשב וריכוז בילדים. כך פורסם ב'כאן 11'.

בעקבות המחסור, שמורגש ביתר שאת בימים האחרונים, הורים רבים מסרבים לשלוח את ילדיהם למסגרות, כיוון שאי-נטילת התרופה בקרב ילדים שזקוקים לה עלולה להוציא אותם מאיזון ולשבש את אורח חייהם.

יושב ראש הסתדרות בתי המרקחת הפרטיים, דוד פאפו, אמר כי התרופה לא קיימת בבתי המרקחת וכי אין לה תחליף. בארבעת קופות החולים מדווחים על ניסיונות לייבא לה תחליף ראוי, בצורה של גומי לעיסה, ומקווים שהוא יגיע בימים הקרובים לבתי המרקחת של קופות החולים בלבד.

ממשרד הבריאות נמסר: "ניהול ורכש התרופות נמצא באחריות הארגונים הרפואיים והחברות המשווקות. התערבות המדינה נעשית במקרים בהם השוק לא מסדיר את עצמו ויש חשש לסכנה לבריאות המטופלים. על פי הודעת חברת מדיסון, אספקת התכשיר צפויה להתחדש בעוד כשבועיים. ניתן לפנות לרופא/ה המטפל/ת להתאמת חלופה".

הפרעות קשב וריכוז מחסור עולמי מחסור בתרופות תרופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד