כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
צפו ברגעים המפחידים

אות חסיד אומות העולם הוענק לתושב חברון שהציל זוג יהודים מלינץ'

בטקס מרגש הערב שנערך אתמול בערב במרכז שורשים בגוש עציון הוענק אות חסיד אומות העולם וניתן מענק כספי למ. ערבי תושב אזור חברון שהציל את חיי הזוג ברון. בעקבות מעשיו של מ. החלו פורעים לזרוק אבנים לעבר ביתו ושרפו את שער הבית. דבר שגרם לו נזק של אלפי שקלים

אות חסיד אומות העולם הוענק לתושב חברון שהציל זוג יהודים מלינץ'
מוקירים את תושב חברון שהציל יהודים צילום: ארגון בצלמו

בערב פסח חזרו הזוג ברון בשעת לילה מאוחרת לביתם בכרמי צור, בדרך הם נתקלו במחסום אבנים בכביש שהונח ע"י פורעים ערבים שהמתינו במארב מתוכנן, בני הזוג שרכבם הושבת הותקפו ע"י עשרות פורעים ערבים שרגמו אותם באבנים.

מ. ערבי תושב אזור חברון ששהה בביתו הסמוך למקום האירוע ושמע את הקולות יצא ללא היסוס כדי להציל את חיי בני הזוג, מ. רץ לעברם תוך שהוא מפציר בהם לבוא לביתו שם תחת חסותו יישמרו מפני הפורעים, בני הזוג היססו אך כשהבינו שאכן מ. חפץ בטובתם הלכו איתו לביתו תוך שהוא מגונן ומסוכך עליהם מן האבנים בגופו תוך שהוא נפגע מן האבנים, בני הזוג שהו בביתו של מ. עד לחילוצם ע"י כוחות הצבא בזמן הזה פלסטינים שרפו את רכבם.

כפי שדיווחנו, בעקבות מעשיו של מ. החלו פורעים לזרוק אבנים לעבר ביתו ושרפו את שער הבית. דבר שגרם לו נזק של אלפי שקלים. ארגון זכויות האדם בצלמו ששמע על המקרה פתח בגיוס המונים על מנת לכסות את הנזק הכספי, בנוסף הארגון הודיע שהוא יעניק לו אות חסיד אומות העולם.

ואכן אתמול בערב במעמד בני משפחת ברון, קציני צה"ל תושבי כרמי צור וגוש עציון ובני משפחתו של מ. נתנו מנכ"ל בצלמו שי גליק ומנהל ארגון שורשים חאלד אבו עוואד את התעודה ל מ.

מ. התרגש מאוד ומסר שהוא לא מבין מה ההתרגשות ועשה את המעשה המתבקש ביותר להציל חיי אדם. בנוסף הוענק ל מ. מענק כספי על מנת לכסות את הנזק הכלכלי שנגרם לו. הטקס נערך במרכז שורשים והתקיימה בו סעודת חג של סיום הרמדאן משותפת ליהודים וערבים תושבי גוש עציון החפצים בשלום ובשכנות טובה ודו קיום.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מי שמגן על אזרחי ישראל הוא נהפך לחלק מאיתנו ונדאג לו לתמיד. אנחנו גאים להעניק לו אות זה ומקווים שרבים מבני עמו ילכו בעקבותיו".

חברון פלסטינים לינץ בצלמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד