י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
"לא קיבל את המכתב"

מה יעלה בגורלו של אשד? "בן גביר ישוחח איתו - בלב פתוח ובנפש חפצה"

בסביבתו של השר בן גביר אמרו כי השר יבחן קבלת המכתב מהיועצת המשפטית לממשלה - ולאחר שיקבל אותו ישוחח שוב עם ניצב עמי אשד "בלב פתוח ובנפש חפצה" | בסביבת השר תוקפים את היועצת המשפטית לממשלה: "לא קיבלנו ממנה אף מכתב, אנחנו פחות אוהבים שמדברים איתנו דרך התקשורת"

מה יעלה בגורלו של אשד? "בן גביר ישוחח איתו - בלב פתוח ובנפש חפצה"
עמיחי אשד/איתמר בן גביר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90/פלאש 90

גורמים בסביבת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחסו הערב (שני) להנחייתה של היועצת המשפטית - לקבל החלטה חדשה בנוגע להעברתו של מפקד מחוז תל אביב מתפקידו.

"עד כה לא קיבלנו את המכתב מהיועצת המשפטית לממשלה", אמרו הגורמים בסביבתו של בן גביר. "אנחנו פחות אוהבים שמדברים איתנו דרך התקשורת ולא בדרכים הרשמיות. אחרי שנקבל את המכתב השר ידון בו באופן רציני".

לפי הגורמים, לאחר קבלת המכתב המפכ"ל יזמן את אשד ולאחר מכן השר בן גביר. "השר יבחן את המכתב וההחלטה תתקבל בעמדה מחודשת יחד עם המפכ"ל. השר ישוחח עם אשד בלב פתוח ובנפש חפצה", אמרו הגורמים בסביבת השר.

מוקדם יותר היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הנחתה את השר בן גביר ומפכ"ל המשטרה לקבל החלטה חדשה בנוגע להעברתו של מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד מתפקידו. על ההחלטה החדשה, היא קובעת, להתקבל לאחר שתינתן לאשד הזדמנות להשמיע את עמדתו, ולאחר שקילה מחדש של השיקולים הרלוונטיים בהתאם לנהלי המשטרה ולהסדרים המקובלים לעניין זה.

היום הודיעה בהרב מיארה כי במסגרת הבחינה המשפטית שנערכה על ידי המשנים ליועצת המשפטית לממשלה - עמית מררי וגיל לימון, הובאו עמדותיהם של השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה, וגורמי המקצוע והמשפט הרלוונטיים במשרד לביטחון לאומי ובמשטרת ישראל. "במסגרת הבחינה עלה כי תהליך קבלת ההחלטה חרג מדרך העבודה המקובלת וכי יש חשש משמעותי שנפלו פגמים בתהליך קבלת ההחלטה", נמסר מטעם היועצת המשפטית.

בין היתר, טוענת מיארה, "החלטתו של השר לפרסם את ההחלטה על העברתו מתפקיד של ניצב אשד במהלכן של ההפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ, לרבות בעיר תל אביב, לאחר שהשר הודיע על אי שביעות רצונו מהתנהלות המשטרה. ההודעה נמסרה לניצב אשד בשיחה טלפונית, כשמיד אחריה נמסרה הודעה באמצעי התקשורת".

עוד נמסר כי "ההחלטה פורסמה מוקדם באופן משמעותי מהמועד בו תוכנן להיערך סבב המינויים (לאחר סיום חודש הרמדאן) ולפני שנבחר מחליף לתפקיד מפקד המחוז. לא ניתנה לניצב אשד הזדמנות נאותה להשיב לטענות בעניינו. כל זאת, זמן קצר לפני חודש הרמדאן, בו ישנה הערכות משטרתית מיוחדת".

עמיחי אשד איתמר בן גביר גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד