א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ניסה לפרוץ את הדלת

משטרת פלורידה עצרה גבר שיידה בלוקים על בית חב"ד

מרון מארק ריימון נעצר ביום שישי בקשר לאירוע של ונדליזם, "פשע שנאה זדוני וממוקד כלפי הקהילה היהודית", כך מסרה משטרת פלורידה. האירוע התרחש בחודש שעבר במרכז חב"ד בקייפ קורל, פלורידה

משטרת פלורידה עצרה גבר שיידה בלוקים על בית חב"ד
הרכב שניזוק צילום: Stop Antisemitism

גבר נעצר ביום שישי בגין אירוע של ונדליזם במרכז חב"ד בקייפ קורל, פלורידה ביום שבת בחודש שעבר. מרון מארק ריימון, גבר לבן בן 50, נעצר בגין "פשע שנאה זדוני ממוקד כלפי הקהילה היהודית", כך אמר מפקד המשטרה אנתוני סייזמור במהלך מסיבת עיתונאים.

"יחידת הפשעים שלנו עבדה אינספור שעות בחיבור ראיות ומידע שהובילו בסופו של דבר למר ריימון כחשוד שלנו", אמר המפקד סייזמור. ריימון נעצר בגין תקיפה בבית חב"ד חב"ד ביום שבת בזמן שעדיין מתפללים שהו בפנים.

שליח חב"ד הרב יוסי לבקובסקי אומר כי העבריין השתמש בלבנים כדי לנסות לפרוץ את דלת הכניסה מיד לאחר סיום תפילת שחרית בשבת בחודש שעבר.

"אנו רוצים להביע את תודתנו לקב"ה מעל הכל, אנו מודים גם למפקד המשטרה, לבלשים ולמשטרת קייפ קורל על מסירותם וההתמדה בהבאת העבריין לדין", אמר הרב יוסי לבקובסקי, מנהל בית חב"ד קייפ קורל.

הרב המשיך "אנחנו מאמינים בתוקף שלקנאות ושנאה אין מקום בחברה שלנו, וגם לא בקהילה היפה שלנו של קייפ קורל. אנו מעודדים משפע התמיכה של אנשים מכל הרקעים והשכבות, מה שממחיש שהאחדות והחמלה מנצחות דעות קדומות. יחד, אנחנו מהווים את העיר הנפלאה הזו".

עוד אמר הרב: "יש לנו אמון מלא ברשויות אכיפת החוק שלנו ובמערכת המשפט. שוב, אנו מביעים את תודתנו העמוקה להשם ולכל אלה שתמכו בנו בתקופה מאתגרת זו", אמר הרב לבקובסקי.

מפקד המשטרה בהודעה לתקשורת על המעצר

כזכור כפי שדווחנו בחודש שעבר לאחר שרבים מהמתפללים כבר עזבו, וכמה מהם עדיין היו בפנים, החל האיש להשתולל. "אנחנו שמענו את הרעש החזק הזה, התקרבתי לדלת ואני רואה מישהו מרים לבנה ופשוט זורק אותה לעבר הדלת, הוא כיוון לקהילה היהודית", סיפר הרב לבקובסקי.

התוקף לא הצליח לפרוץ את הזכוכית העמידה, אז הוא החל לפגוע במכונית של הרב שהייתה בחניון, תוך שימוש בלבנים כדי לנפץ את השמשה הקדמית ואת הדלת בצד הנוסע. "זו רק מכונית. את זה אפשר להחליף. תודה לאל שאף אחד לא נפגע", אמר הרב לאחר האירוע.

חב"ד אנטישמיות ארה''ב פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד