כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תחילת מגמה?

מפתיע: ירידה במחירי השכירות בעיר החרדית

נתוני חבר וויצ'ק מבשרים על ירידה של 0.6% במחירי השכירות בירושלים במהלך החודש האחרון | כך גם בערים רבות ברחבי הארץ | עדיין, בהשוואה למחירים בשנה שעברה, מדובר בירידה שולית

מפתיע: ירידה במחירי השכירות בעיר החרדית
בנייני דירות בחריש צילום: דוד כהן, פלאש 90

לקראת עונת הקיץ, שנחשבת ל'עונה החמה' בשוק הדירות השכורות בשל העובדה שבעונה זו מרבית חוזי ההשכרה מסתיימים, מתפרסמים נתונים המבשרים על עצירה ואף ירידה מסויימת במחירי ההשכרה בערים הגדולות.

לפי נתונים שמפרסמת חברת וויצ'ק נרשמה ירידה במחירי השכירות במס' ערים מרכזיות ביניהן תל אביב אשדוד וירושלים. בשוק השכירות ישנה מגמה של עצירת סכומי ההשכרה שטיפסו במהלך השנה האחרונה ולעיתים קפצו ב20% לעומת המחירים בשנה שקדמה לה.

חברת וויצ'ק הינה חברה העוסקת בתחום ההשכרה ומציעה מספר שירותים ביניהם היא מבטחת משכירים מפני אי תשלום, מבצעת בדיקת רקע על היכולות הפיננסיות של השוכר הפוטנציאלי ועוד.

הנתונים שהחברה מפרסמת בנויים על ניתוח של המחירים המבוקשים במודעות להשכרה שהופיעו בכמה אתרים העוסקים בפרסום דירות להשכרה. במחירי השכירות בערי ירושלים נרשמה ירידה ממוצעת של 0.6 אחוזים במהלך חודש מרץ בהשוואה לחודש שקדם לו. כך ניתן לראות בשורה של ערים ברחבי הארץ ירידה במחירים השכירות. באשדוד נרשמה ירידה של 1.1%, בנתניה נרשמה ירידה של שני אחוזים והרצליה רושמת את הירידה הגדולה מכולן ומחירי השכירות בה ירדו בכמעט שני אחוזים וחצי במהלך חודש אחד.

חשוב לציין כי עדיין מדובר במחירים גבוהים במיוחד, אם נשווה את הקפיצה במחירי השכירות לשנת 2023 לעומת השנה שקדמה לה. אמנם נרשמה ירידה מסוימת בירושלים אך בהשואה לשנה שעברה בה היתה קפיצה במחירים בכמעט 13% מדובר בירידה שולית, אם כי ייתכן שהיא מבשרת על מגמה.

נדלן שכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד