י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"שונאי אדם"

הדרת החרדים מבתי הקברות: סערת ענק

הדרתם של הפוליטיקאים החרדים מבתי העלמין ביום הזיכרון לנופלים הובילה לגל של זעם ברשתות שם רואים במהלך אגרוף בפרצופו של הציבור החרדי שמחפש להשתלב ומורחק מהזירה הישראלית | כל התגובות

הדרת החרדים מבתי הקברות: סערת ענק
יום הזיכרון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההחלטה שקיבלו אמש (ראשון) הפוליטיקאים מגוש הימין ובפרט אלו החרדים שלא להגיע לבתי העלמין ביום הזיכרון במטרה לייצג את הממשלה וזאת בשל דרישתן של מספר משפחות שכולות שסירבו לקבלם בבתי העלמין מכיוון שלא שירתו בצבא, עוררה גל של תרעומת ברשת שם סימנו את ההסתה הקשה משמאל שמתמקדת לאחרונה בחרדים ובחוק הגיוס וטענו ובצדק כי במקום לחבק את השותפות עם החרדים באבל - מרחיקים אותם ובולמים את ההשתלבות החרדית.

"נדהם מהנזק שהחבורה מלאת השנאה הזו עשתה לתהליך ארוך השנים של חיבור החרדים לציונות ולישראליות, ומהקלות בה היא הלבינה את פניהם של נציגי הציבור החרדים", כתב איש התקשורת ינון מגל, "אוהבי האנושות" לדבריו, "התגלו שוב כשונאי אדם".

מגיש ערוץ 14 שי גולדן התייחס לנושא: "רדיפת החרדים והכללתם היא פושעת, נפשעת, מכוערת, מסמנת, מקטבת ואכזרית. הדבר היחיד שמחזיק את המקום הזה הוא היהדות ועדיין מדירים יהודים רק כי לחלק מהאנשים הם לא מתאימים - זו חרפה שאין כדוגמתה".

ד"ר מאיר פרייס ריגש וכתב: כשמחפשים ארוחה חמה וחיבוק בקצה העולם נכנסים לבית חב"ד, כשזקוקים לכסא גלגלים פונים ליד שרה, כשנואשים לעזרה וסיוע עם מחלה קשה פונים לעזרה למרפא כשזקוקים לתרומת מח עצם פונים לעזר מציון. רק לבתי הקברות הצבאיים אסור להם להיכנס
אפילו שגם בניהם קבורים שם. עצוב מאוד".

העיתונאי משה גלסנר כתב: שלום לכל מובילי וממנפי קמפיין ה'חרדים אל תגיעו לחלוק כבוד לנופלים ביום הזיכרון' - רק רציתי לוודא שאתם זוכרים להגיע בצפירה לכיכר השבת כדי לתעד חרדים קיצונים שלא מציינים את יום הזיכרון ועומדים דום (בתיאום מוקדם ביניכם, לפרובוקציה מושלמת)…"

העיתונאי והפרשן ישי כהן צייץ בנושא: "תגידו, עם יד על הלב. אם יאיר לפיד היה ראש הממשלה והחרדים היו חלק ממשלתו. האם לדעתכם למישהו היה מפריע שיצחק גולדקנופף היה משתתף בטקס יום הזיכרון?".

העיתונאי אריה ארליך כתב: "ה'ניצחון' הזה עוד יתברר כניצחון מר ביותר. דחקתם את החרדים בחזרה לשטעט'ל. ביטלתם רגע עצום של סולידריות כלל-ישראלית. הרסתם בידיים תהליך עדין שהיה בעיצומו. שיקול פוליטי רגעי גבר על ראייה לטווח ארוך. ייקח שנים להחזיר את הגלגל, אם בכלל. קיצוני כל הצדדים - בראבו לכם, שיחקתם אותה".

העיתונאי אבי רבינא התייחס לפרסום על כך שהשר גולדקנופף בחר לבטל את הגעתו לבית העלמין וכתב: "כניעה לדיקטטורת השמאל והתקשורת".

 

יום הזיכרון הדרת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד