כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ברקע עליית המחירים

"קח אחריות": האופוזיציה תוקפת את שר האוצר

יו"ר האופוזיציה תקף את שר האוצר בנוגע לנסיון עצירת התייקרות מוצרי החלב | "אני מזכיר לך - אתה שר האוצר" | גם ליברמן התקיף

"קח אחריות": האופוזיציה תוקפת את שר האוצר
בצלאל סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתגובה להודעת משרד החקלאות מלפני יומיים על העלאת מחירי החלב שבפיקוח בעשרות אחוזים, תקף ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד ואמר ״סמוטריץ, אני מזכיר לך - אתה שר האוצר. הגיע הזמן שבמקום לחפש אשמים תיקח אחריות ותלך לעבוד למען אזרחי מדינת ישראל".

עוד אמר לפיד "כראש ממשלה, ביטלתי את עליית מחירי הלחם שהייתה צפויה, כי עלייה במחירי הלחם, החלב, הביצים כמוצרי בסיס פוגעת בכל משקי הבית ובעיקר בשכבות החלשות. היה מצופה מהממשלה לעסוק בנושא ולהתערב גם עכשיו״.

הדברים נאמרו בתגובה לדבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ שהודיע כי הוא יפעל ככל יכולתו במטרה לנסות למתן את העלייה הצפויה ביום ראשון במחירי מוצרי החלב.

כזכור, לפני יומיים משרד החקלאות הודיע כי החל מהראשון במאי, תחל עליה במוצרי החלב המפוקחים. בשל כך, ליטר חלב 3% יתייקר בשקל אחד ויעלה 7.2 ש"ח ובנוסף לכך, גם הגבינה הלבנה והשמנת המתוקה יעלו כל אחת בסכום הקרוב לזה.

גם יו״ר מפלגת ישראל ביתנו ח״כ אביגדור ליברמן, תקף בתגובה לדבריו של שר האוצר סמוטריץ: ״אפס ניהול, אפס לקיחת אחריות, אפס מקצועיות. כשנכנסתי לתפקידי כשר האוצר, ירשתי את הכלכלה הישראלית במצב קשה מאוד, אחרי ניהול לא אחראי ופופוליסטי של פיזור כסף מהמסוק לטובת הישגים פוליטיים."

ליברמן סקר את פעילות הממשלה הקודמת "הגירעון עמד על 10.1% והאבטלה הייתה 9.2%. כשעזבתי את התפקיד, השארתי בקופת המדינה לראשונה מזה שנים רבות עודף של כעשרה מיליארד שקלים והאבטלה צומצמה ל4.1%. סיימנו את שנת 2022 עם נתונים מקרו כלכליים בין הטובים בעולם. למרות המשבר הכלכלי העולמי, האינפלציה בישראל הייתה מתונה ביחס לשאר המדינות המפותחות ורק בשתי מדינות אחרות האינפלציה הייתה נמוכה יותר."

 "סיימנו בתחתית הדירוג מבין מדינות ה-OECD בעליות מחירי המזון, כלומר העליות אצלנו היו נמוכות מברוב המדינות.
בנוסף סיימנו במקום אחד לפני אחרון בעליות מחירי האנרגיה, כך שגם במקרה זה העליות המחירים אצלנו היו מהנמוכות במדינות ה-OECD. האקונומיסט דירג את כלכלת ישראל במקום ה-4 בעולם.

עוד הוסיף "בסוף שנת 2022 כלכלת ישראל זכתה לשבחים מגורמים מקצועיים בכל רחבי העולם, בהם הבנק העולמי, קרן המטבע, ארגון ה-OECD, חברות דירוג אשראי ועוד. בשונה מהממשלה הנוכחית, אנחנו לא נאלצנו להפעיל את ראש הממשלה ונשיא המדינה שיתחננו לחברת דירוג האשראי שלא יורידו את תחזית דירוג האשראי של ישראל."

ליברמן ממשיך ותוקף "בשונה מהממשלה הנוכחית, שמשקיעה מיליארדים ביצירת עוד פערים בחברה הישראלית ומממנת מכספי המסים של הציבור שעובד את קידום הבורות והעוני בקרב אזרחי ישראל ומחזירה אותנו שנים אחורה, אנחנו עבדנו למען הציבור והכלכלה הישראלית, קידמנו רפורמות מרחיקות והובלנו מספר מהלכים מרחיקי לכת לצמצום הפערים בחברה הישראלית, דברים ששנים ארוכות לא קודמו. רפורמות שהטיבו עם אזרחי ישראל והיוו צעדים ראשונים וקריטיים להורדת יוקר המחיה בישראל, ביניהם רפורמה בחקלאות, תכנית ״מכס אפס״, מתן נק׳ זיכוי למשפחות עובדות, הפרטת נמלים ועוד."

"צעדים לצמצום פערים כגון קידום תכנית לשילוב לימודי ליבה בקרב תלמידי המגזר החרדי, הגדלת מענקים לניצולי השואה, הגדלת קצבת השלמת ההכנסה לזכאים, הגדלת דמי הקיום של חיילים ב-50% ועוד. בחודשים האחרונים באוצר עבדתי יחד עם גורמי המקצוע על תקציב נוסף, לשנים 2023-2024, תקציב עטור רפורמות שאמורות היו להוריד את יוקר המחיה והיו אמורות לקדם את מדינת ישראל קדימה וכך לשמור על כלכלת ישראל מהחזקות בעולם. תקציב שכלל השקעה בבינה מלאכותית, בקידום ההייטק, המדע ועוד."

ליברמן סיים את דבריו "לא התעסקנו במשחקי האשמות, לא הרמנו ידיים, והשקענו שעות על גבי שעות למען קידום הכלכלה הישראלית ולמען אזרחי ישראל. הגיע הזמן שממשלת ישראל הנוכחית ושר האוצר סמוטריץ׳ יפסיקו לייל, לקטר, ולהאשים את כל העולם בכשלונות שלהם. תסיקו מסקנות ותתפטרו. לאזרחי ישראל מגיעה הנהגה אמיתית, אחראית ולא פופוליסטית.״

מוצרי חלב בצלאל סמוטריץ אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד