כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כואב, אבל פחות

התייקרות החלב נחתכת בכמחצית: זה המחיר שהצרכנים ישלמו

ברגע האחרון, הממשלה החליטה לפרוס את התייקרות מוצרי החלב בפיקוח שנכנסה היום לתוקף - כך שבמקום שהמחירים יעלו ב-16% החל ממאי, המחיר יעלה ב-9.28%

התייקרות החלב נחתכת בכמחצית: זה המחיר שהצרכנים ישלמו
מוצרי חלב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברגע האחרון: שר האוצר ומועצת החלב הגיעו להבנות, בכפוף להסכמות הדירקטוריונים של הגופים הרלוונטיים, על צמצום בכמחצית של עליית תעריף החלב לשנת 2023. במסגרת הסיכום הוסכם גם שעליית התעריף שתוכננה לנובמבר 2023 שמקורה בהסכם של שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן, בשווי 1.5%, לא תתרחש. ההתייקרות תעמוד על 9.28% במקום 17.5% ו3.1% במאי 2024.

כאמור, הממשלה החליטה לפרוס את התייקרות מוצרי החלב בפיקוח שנכנסה היום (שני) לתוקף כך שבמקום שהמחירים יעלו ב-16% החל ממאי, המחיר יעלה ב-9.28%, עליית מחיר נוספת של 3.1% תתבצע במאי 2024, עוד עלייה של 3.1% במאי 2025 והעלאה נוספת של 3.1% במאי 2026. כל זאת תמורת פיצוי למחלבות.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב: הצלחנו לבלום את התייקרות החלב כמעט בחצי. זה לא היה פשוט, בעיקר בעקבות ההתנהלות חסרת האחריות של לפיד וליברמן. למחלבות היו דרישות, אך לאחר משא ומתן ארוך – בלמנו את ההתייקרות שהיתה אמורה להיות כפולה. אנחנו מבקשים להודות למחלבות שעל אף ההסכם הקודם שנחתם על ידי ליברמן שגרר את הזכאות להעלאת המחיר, הסכימו לבקשת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לפרוס את ההתייקרות ולהקל על הציבור.

אחרי המענה הדחוף שנאלצנו לתת בזמן קצר אנחנו נכנסים להליך תיקון מעמיק במשק החלב. הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד האוצר שיבחנו את כל שרשרת הייצור, החל בריכוזיות במקטע יבוא הגרעינים והמזון לפרות, דרך מחיר המטרה, וכלה במחלבות, בבעלויות הצולבות ובמחיר המפוקח, כל זאת המטרה לשחרר את המשק מריכוזיות עודפת ותכנון אנכרוניסטי ולהתקדם לעבר שוק פתוח ותחרותי, לצד שמירה על החקלאות והציונות בישובי הספר.

המאבק ביוקר המחיה איננו פשוט אבל אנחנו מגויסים אליו בכל הכח. האינפלציה בעולם פוגשת כלכלה חזקה ומדינה עם חוסן חברתי. רק אתמול חתמתי על צו שמנע את התייקרות הדלק לחלוטין וקידמתי יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב קיש את תכנית יוקר המחייה להורים לגיל הרך. נמשיך לדאוג לכלכלת ישראל ולרווחת אזרחי ישראל".

 

מוצרי חלב התייקרות מזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד