כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הושגה הפסקת אש

לילה של הסלמה: הירי התרחב לאשקלון, צה"ל תקף ברצועה | תיעוד

אזעקות נשמעו הלילה שוב ושוב ביישובי עוטף עזה - ולראשונה בסבב הלחימה גם באשקלון | צה"ל תקף שורת יעדים ביניהם מנהרה תת-קרקעית | לפנות בוקר דווח ברשת אל ג'זירה: הושגה הפסקת בין ישראל לארגונים הפלסטינים | צה"ל: בתום הערכת - הוחלט על שגרה מלאה בעוטף

לילה של הסלמה: הירי התרחב לאשקלון, צה"ל תקף ברצועה | תיעוד
תקיפה בעזה, ארכיון צילום: פלאש 90

צה"ל תקף הלילה (בין שלישי לרביעי) שורת יעדים של ארגוני הטרור ברצועת עזה, בתגובה לירי עשרות הרקטות שהחל אתמול בשעות הבוקר ונמשך גם הלילה. אזעקות נשמעו הלילה שוב ושוב בשדרות וביישובי עוטף עזה. לראשונה מאז החל סבב הלחימה, רקטות נורו גם לעבר העיר אשקלון. רקטה פגעה בחצר בית בחוף אשקלון ורק בנס לא היו נפגעים.

לפנות בוקר דיווחה רשת אל ג'זירה על הפסקת אש שהושגה בין ישראל לארגונים הפלסטינים. גורמים בעזה אישרו את הפסקת האש אך בישראל, כנהוג, לא התייחסו באופן רשמי. למרות הדיווחים על הפסקת אש, הירי לעוטף עזה חודש הבוקר. בתום הערכת מצב הוחלט כי הלימודים בעוטף עזה יתקיימו היום כרגיל. יחד עם זאת הדריכות בישראל נשמרת. "בתום הערכת מצב ובהמשך להנחיות פיקוד העורף, הוחלט על שגרה מלאה בעורף", מסר דובר צה"ל.

בתחילת הלילה תקפו מטוסי קרב מתחם ששימש כמחנה אימונים בארגון הטרור חמאס ומוצב צבאי של הארגון ובו מחסן אמצעי לחימה, אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם אימונים של הארגון.

במקביל, הותקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה המשמשים את מטה הייצור של ארגון הטרור חמאס, מפעל בטון המשמש לבניית תשתיות של הארגון, מוצב צבאי של המערך הימי של חמאס ומנהרה תת-קרקעית שמשמשת את הארגון בדרום הרצועה.

"התקיפה הנרחבת", ציינו בצה"ל, ”בוצעה בתגובה לשיגורים המשטח רצועת עזה לשטח ישראל והיא מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הבטחוניות נגד מדינת ישראל".

בהמשך הלילה, בתגובה לירי הרקטות שנמשך מהרצועה, תקף צה"ל מטרות נוספות ברצועת עזה בהן מנהרה תת-קרקעית, אתר לאחסון אמצעי לחימה, מתחמים צבאיים ומוצב צבאי של ארגון הטרור חמאס. דובר צה"ל מסר כי מטוסי ומסוקי קרב תקפו קצר מתחם צבאי ששימש כמחנה אימונים לפעילי מערך הייצור של ארגון הטרור חמאס, מחסן אמצעי לחימה ושני מתחמים צבאיים של הארגון.

במקביל, הותקף מחנה צבאי של ארגון הטרור חמאס ומוצב צבאי של המערך הימי של הארגון. כמו כן, נתקפה מנהרה תת-קרקעית. "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות במהלך הלילה משטח רצועת עזה לשטח ישראל, תקיפה זו מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של ארגון הטרור חמאס", נאמר בהודעת הצבא.

סבב הלחימה החל אמש בשעות הבוקר, בעקבות ההודעה על מותו של חדר עדנאן, מבכירי הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, זמת בתאו בזמן ששבת רעב במחאה על מעצרו עד תום ההליכים. עדנאן אשר סירב לבצע בדיקות רפואיות ולקבל טיפול רפואי, נמצא לפנות בוקר בתאו ללא הכרה. בוצעו בו פעולות החייאה במהלכן הועבר לבית החולים 'אסף הרופא', שם נקבע מותו.

השייח חאדר עדנאן, יליד 1978, נשוי ואב לשלושה, תושב ג'נין, משויך לג'יאהד האסלאמי ונחשב לבכיר הארגון בגזרת ג'נין. הוא שהה במעצר בשלושת החודשים האחרונים בחשד לחברות בארגון טרור, תמיכה בטרור והסתה.
ב-45 שנותיו נקלט בשב"ס 10 פעמים, כאשר הפעם האחרונה היתה ביום שבו פתח בשביתת הרעב שככל הנראה הובילה אל מותו.

הפסקת אש עזה עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד