כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
במהלך פעילות בשכם

תם המצוד: חוסלו המחבלים שרצחו את בנות משפחת די בפיגוע בבקעה

בפעילות של כוחות מיוחדים בקסבה של שכם חוסלו הבוקר המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני בו נהרגו בנות משפחת די הי"ד | במהלך הפעילות נרשמו חילופי אש כבדים בין חמושים לכוחות הביטחון | הפלסטינים דיווחו כי בפעילות חוסלו שלושה מחבלים וכמה נוספים נפצעו

תם המצוד: חוסלו המחבלים שרצחו את בנות משפחת די בפיגוע בבקעה
כוחות צה"ל בשכם צילום: רשתות חברתיות

לוחמי צה"ל, שב"כ וימ"מ חיסלו הבוקר (חמישי) בעיר שכם את חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי בו נרצחו האם לאה (לוסי) ובנותיה מאיה ורינה די ז"ל בבקעת הירדן לפני כחודש. הפלסטינים דיווחו על חילופי אש כבדים בין חמושים לכוחות הביטחון. בפעילות נהרגו שלושה מחבלים ומספר נוספים נפצעו.

בהודעה משותפת לשב"כ, משמר הגבול ודובר צה"ל נאמר כי במהלך נהרגו הבוקר חסן קטנאני ומעאד מצרי, פעילי חמאס, הרוצחים של לוסי, מאיה ורינה די ז"ל אשר נרצחו בתאריך 07/04 בפיגוע ירי סמוך לישוב חמרה שבבקעת הירדן.

"עם התרחשות הפיגוע החל מאמץ מודיעיני ומבצעי משמעותי של שב"כ וצה"ל אשר הוביל לאיתור דירת המסתור בקסבה בשכם", נאמר בהודעת השב"כ.

בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ, לפנות בוקר פשטו לוחמי שב"כ, ימ"מ וצה"ל על הדירה ובחילופי האש נהרגו 2 הרוצחים. בנוסף, נהרג אברהים חורה, סייען בכיר של המבוקשים. בדירת המבוקשים אותרו 2 רובי M16 וקלצ׳ניקוב. "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות לסיכול כל איום טרור המופנה כנגד אזרחים וחיילי צה"ל".

שר הביטחון יואב גלנט הגיב לחיסול המחבלים: "הערכה רבה לכוחות הביטחון על חיסול חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע הנתעב בחמרה בו נרצחו האם לוסי ובנותיה מאיה ורינה די. כפי שהבטחתי לליאו, אב המשפחה, ידה הארוכה של מערכת הביטחון תגיע לכל מחבל".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן מסר: "היחידות המיוחדות והפלוגות של משמר הגבול בהן גם הימ״מ - היחידה הלאומית ללוחמה בטרור פועלות מדי יום בעומק השטח אל מול מחבלים המבקשים לפגע באזרחים ובכוחות הבטחון. גם הבוקר פעלה יחידת הימ״מ יחד עם כוחות מג״ב, שב״כ וצה״ל וחיסלו את חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי בתאריך 07.04.23 בבקעת הירדן בו נרצחו לאה, מאיה ורינה די ז״ל".

"לוחמי הימ״מ - היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משמר הגבול בשיתוף פעולה עם כוחות מיוחדים נוספים של מג״ב של צה״ל ושל שירות הבטחון הכללי, ימשיכו לפעול בנחישות ובמקצועיות בכל זמן ובכל מקום כנגד כל מי שפוגע באזרחינו ומבקשי רעתנו", הוסיף כהן.

 

שכם חילופי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד