כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ירידה דרסטית במכירות

חרם חרדי גורף על מאפיית אנג'ל: העיתונות החרדית מפוצלת

בעוד ב'יתד' ו'המבשר' לא מתייחסים למחאה נגד מאפיית אנג'ל במחאה שצמחה מהעם, ב'המודיע' ו'הדרך' מוחים בחריפות. מדיווחים מהשטח עולה כי חלה ירידה במכירות המאפייה בריכוזים החרדים. עד עתה לא נשמעה התנצלות מצד החברה או מצד יו"ר הדירקטוריון עמר בר לב. באיגוד מוסדות הפטור שיגרו מכתב חריף להמנע מלצרוך את אנג'ל

חרם חרדי גורף על מאפיית אנג'ל: העיתונות החרדית מפוצלת
חלות של אנג'ל הבוקר בחנויות צילום: באדיבות המצלם

החרם החרדי על מאפיית אנג'ל שהגיע מהשטח, נותן הבוקר את אותותיו בחנויות בריכוזי הציבור החרדי, תמונות שמגיעות מהחנויות מעידות על ערימות חלות שנותרו מול מאפיות אחרות שזכו באחוזים ניכרים בקניות, יותר מכל שבוע. 

בעיתונות החרדית ב'יתד נאמן' ו'המבשר' לא מתייחסים הבוקר (שישי) למחאה ומפרסמים באוזן שמאל כי על דעת ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין "איננו מתייחסים לאירועים המתריסים אתמול מול היכלי התורה", כך שאין ביטוי לחרם.

בעיתון 'המודיע' כן מתייחסים וכתבו בכותרת "מחאה ציבורית ספונטנית נגד מאפיית אנג'ל בגין פגיעה הכבוד התורה", כך גם עיתון 'הדרך' בטאונה של תנועת ש"ס הקדישו את הכותרת הראשית במחאה חריפה על ביזוי כבוד התורה, והקריאה הציבורית שלא לרכוש אנג'ל ומציינים כי "במאפייה סירבו להביע התנצלות ולפטר את המסית". 

עוד בנושא:

לאחר ביטול ההתקשרות של ישיבות רבות עם חברת אנג'ל, המאבק המשיך להחריף ומנכ"ל איגוד מוסדות הפטור הרב מוטי יעקבזון שיגר אמש מכתב למנהלי התתי"ם: נא להימנע מקניית מוצרים עבור התתי"ם והצהרונים מתוצרת אנג'ל.

במכתב לכלל מנהלי המוסדות ביקש להפסיק את כח הצריכה של המוסדות בחברת אנג'ל. בין השאר נכתב: "לאור הפגיעה החמורה ברבינו מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א מנהלים המקבלים לצהרון לחמים ומוצרים שונים מחברת אנג'ל ימלאו ויחתמו (על נייר לוגו של הת"ת) על הנוסח המצורף הקורא למפעיל הצהרון/לרשות המקומית להפסיק להביא לצהרונים תוצרת מחברה זו עד לתיקון הפגיעה בכבוד התורה. את המכתב יש להעביר בהקדם להעביר למפעיל הצהרון/הרשות המקומית/ זכיין/קייטריניג.

כך גם בציונות הדתית, ביישוב יצהר הופצו כרוזים הקוראים להחרמת הלחם ממאפיית אנג׳ל זאת בעקבות הפגיעה בתורה ולומדיה.

בתוך כך, ירידה במכירות של אנג'ל. מנתונים שהגיעו הבוקר ל'בחדרי חרדים' ממכולות וסופרים ברחבי הארץ, בני ברק, ירושלים ביתר ומודיעין עילית נרשמה ירידה לשעות הבוקר ברכישת החלות של אנג'ל כמידי שבוע. 

כך למשל בסופר בביתר, בדררך כלל בשעה 9:00 בבוקר כבר כמעט לא היו נותרות חלות של אנג'ל, אך הבוקר ערימת הארגזים עומדת כאבן שאין לה הופכין. 

כמו כן חנויות אנג'ל בבעלות של זכיינים חרדים מדווחים אף הם על ירידה בקניות למרות שהם רק זכיינים, וכך גם מאפיות אחרות מדווחים על עלייה במכירות אתמול (חמישי). 

סניף 'אושר עד' הבוקר בירושלים. אנג'ל מול ברמן

מאפיית אנג'ל חרם עמר בר לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד