כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בני זוג חשודים בהעלמת מיליון וחצי שקל מהשכרת דירות

זוג שמשכירים מספר יחידות דיור חשודים שהעלימו מיסים במשך 9 שנים בסך כולל של כמיליון וחצי שקלים | לאחר שפניית רשות המסים לבני הזוג, בדרישה להצהיר ולשלם מס, לא נענתה – נפתחה חקירה גלויה, שכללה חיפושים בביתם של החשודים, גביית עדויות משוכרים בעבר ובהווה, ופעולות חקירה נוספות

בני זוג חשודים בהעלמת מיליון וחצי שקל מהשכרת דירות
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית משפט השלום בתל אביב יפו שחרר בתנאים מגבילים את נצחיה ומנשה שי, בני זוג מהוד השרון המשכירים מספר יחידות דיור. בני הזוג חשודים כי העלימו הכנסות משכר דירה בסך של כ-1.5 מיליון ש"ח בשנים 2013 – 2022.

במסגרת הרחבת רשת הנישומים וחיתוכים שונים במאגרי המידע, אשר מבוצעים על ידי מטה המודיעין והחקירות ברשות המסים, עלה שמם של בני הזוג כחשודים באי דיווח על הכנסות מהשכרת נכסים. בעקבות זאת, נשלח לחשודים טופס שבו נדרשו לדווח על מלוא הכנסותיהם והנכסים המושכרים על ידם. החשודים מילאו את הטופס והגישו אותו לרשות המסים ביוני 2022.

במסגרת בדיקת הטפסים המוחזרים על ידי הציבור, נבחן במטה המודיעין גם הטופס שהוגש על ידי החשודים, ועלה חשד כי הדיווח בו אינו מלא ולפיכך הועבר התיק להמשך בדיקה במשרד פקיד שומה חקירות מרכז. בדיקת ההצהרות בטופס אל מול המצב התכנוני של הנכסים ומול דפי הבנקים של החשודים, העלתה את החשד כי לא הצהירו על מלוא הכנסותיהם משכירות. בין היתר, התברר כי למרות שבני הזוג הצהירו כי הם משכירים יחידת דיור אחת בגודל 20 מ"ר, בפועל הושכרו במספר יחידות דיור באותה כתובת. כמו כן, בדיקת חשבונות הבנק של החשודים חשפה הפקדות של צ'קים ומזומן בסך של כ-1.5 מיליון ש"ח בשנים 2013 – 2022 שלא דווחו לרשויות המס.

לאחר שפניית רשות המסים לבני הזוג, בדרישה להצהיר ולשלם מס, לא נענתה – נפתחה חקירה גלויה, שכללה חיפושים בביתם של החשודים, גביית עדויות משוכרים בעבר ובהווה, ופעולות חקירה נוספות.

בני הזוג חשודים בהעלמת הכנסות ובהשבת תשובה כוזבת בדו"ח על מנת להתחמק מתשלום מס. בית המשפט שחרר אותם בתנאים של ערבות עצמית בסך 300 אלף ש"ח, ערבות צד ג' בסך 150 אלף ש"ח והפקדת מזומן או צ'ק בנקאי בסך 25 אלף ש"ח - עבור כל אחד מהחשודים.

העלמת מיסים העלמת מס רשות המיסים דירות להשכרה השכרת דירות בעלי דירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד