כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זה עומד להיגמר

העבריינים בלחץ מטורף: השוק השחור צפוי לספוג מכה קשה

רשות המסים תפעיל מערך בקרה על חשבוניות בעסקאות בין עוסקים כדי למנוע הפצה של חשבוניות פיקטיביות

העבריינים בלחץ מטורף: השוק השחור צפוי לספוג מכה קשה
הנהלת חשבונות צילום: FREEPIK

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ראשון) לקריאה שנייה ושלישית את התוכנית לצמצום השימוש בחשבוניות פיקטיביות, המקודמת על ידי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ורשות המסים במסגרת התוכנית הכלכלית לשנים 2023 – 2024.

במסגרת התוכנית תפעיל רשות המסים מערך בקרה דיגיטלי על עסקאות בין עוסקים, באמצעות הקצאת מספרי אישור לחשבוניות במועד הוצאתן.

מטרת התוכנית היא לסכל מראש הוצאה של חשבוניות מס שלא כדין וכך לצמצם את התופעה של הפצת חשבוניות מס פיקטיביות, אשר גורמת בשנים האחרונות לנזק של מיליארדי ₪ בשנה לקופת המדינה. חשבוניות מס פיקטיביות הן חשבוניות שיצאו שלא כדין וכל מטרתן היא לאפשר ללקוח לקזז את מס התשומות הגלום בהן וכך להפחית את חבות המס הכוללת שלו.

בהתאם לתוכנית שאושרה, החל ב-1 בינואר 2024, רשות המסים תקצה באופן מקוון מספר ייחודי לחשבוניות מס שערכן עולה על 25,000 ₪, במתווה יורד על פני חמש שנים, כך שבתאריך ה- 1 בינואר 2028 הסכום יעמוד על 5,000 ₪. מראשית יישום התוכנית תחול חובה לקבל מספר הקצאה מרשות המסים לחשבוניות בסכומים שנקבעו וחשבונית מס ללא אישור הקצאה לא תותר בניכוי מס התשומות.

לאחר תום תקופת מעבר בת שנה עד שנתיים (פיילוט), באישור שר האוצר וועדת הכספים של הכנסת, מנהל רשות המסים יהיה רשאי, בהתאם לשיקולים המפורטים בחוק, לסרב לבקשה להקצות מספר ייחודי לחשבוניות, בטרם הוצאת החשבונית ושליחתה ללקוח, ובכך למנוע את קיזוז מס התשומות בגין חשבוניות אלו.

חשבונית חשבוניות פיקטיביות שר האוצר משרד האוצר כספים שוק שחור הלבנת הון עבריינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד