כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מעל מיליון ש"ח

צלמים, תקליטנים ורבנים: המבצע של רשות המסים

ליקויים בסכום של מעל מיליון ש"ח נמצאו במסגרת מבצע ניהול ספרים של רשות המסים באזור המרכז | המבצע התמקד בצלמים, תקליטנים, רבנים ועוד

צלמים, תקליטנים ורבנים: המבצע של רשות המסים
מס הכנסה. אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

במבצע ביקורות ניהול ספרים של יחידת ניהול ספרים ארצית, מחוז מרכז, נמצאו ליקויים בסכום מצטבר של מעל 1,000,000 ש"ח. המבצע התמקד בנותני שירות בהם צלמים, תקליטנים, רבנים ועוד, ובמסגרתו הוזמנו בעלי העסקים למשרדי רשות המסים לביקורות בשל אופי הפעילות העסקית שלהם.

כחלק מהמבצע נערכו 63 ביקורות לבעלי עסקים, ונמצא כי במחציתם לא נרשמו הכנסות כנדרש. בנוסף, נמצאו 4 הפרות על חוק צמצום השימוש במזומן בסכום כולל של 83,130 ש"ח.

במסגרת הביקורות, הוזמן תקליטן מאזור המרכז למשרדי היחידה בשל מידע שנאסף לגבי אירועים בהם תיקלט. בביקורת נמצא כי במהלך שלוש השנים האחרונות לא רשם הכנסות במזומן בסכום של 520,500 ש"ח. בנוסף, נמצאה הפרה על חוק המזומן בסכום של 53,280 ש"ח. בביקורת אחרת, של צלם, בדיקה בספרי העסק שלו העלתה כי בשנים 2021 ו-2022 לא נרשמו הכנסות בסכום כולל של 102,400 ש"ח. ביקורת של מתקין מערכות מיזוג אוויר שזומן העלתה כי בין השנים 2023-2021 לא נרשמו הכנסות בסכום כולל של 216,229 ₪.

"מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים", נמסר מרשות המסים

עבירות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד