כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אלפי שוטרים ייפרסו

הסתה, פיגועים וירי רקטות: היערכות ביטחונית לקראת 'מצעד הדגלים'

במשטרה נערכים לשורה של תרחישים ביטחוניים לקראת מצעד הדגלים - בין היתר לניסיונות להוציא פיגועים נגד משתתפי המצד ואף לאפשרות של ירי רקטות מעזה | "לא ניתן לאף ארגון טרור להכתיב לנו את סדר היום", אמר מפקד מחוז ירושלים | כל הפרטים

הסתה, פיגועים וירי רקטות: היערכות ביטחונית לקראת 'מצעד הדגלים'
מצעד הדגלים ביום ירושלים דרך שער שכם אל הכותל המערבי צילום: ישי ירושלמי

ביום חמישי הקרוב צפוי להיערך בירושלים מצעד הדגלים המסורתי, בו ישתתפו אלפי בני אדם, ביניהם שרים וחברי כנסת. משטרת ירושלים השלימה את היערכותה למצעד ולשורה של אירועים שיתקיימו בסוף השבוע בבירה. במשטרה נערכים לשלל תרחישים ביטחוניים בעת המצעד - וגם לאפשרות של ירי רקטות לעבר ירושלים, כפי שהתרחש לפני כשנתיים, עם פתיחת מבצע 'שומר החומות'.

לקראת הצעדה במסגרת ההיערכות, נעצרו עד כה 15 חשודים שתכנננו להפר את הסדר. בנוסף הורחקו מהאזור על ידי המשטרה 37 חשודים נוספים. "לא ניתן לאף ארגון טרור להכתיב לנו את סדר היום. ההחלטה לקיום צעדת הדגלים במתווה המקובל מתקבלת על ידי הגורמים המדיניים", אמר היום (שלישי) מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן והוסיף: "אנחנו מתרגלים גם מצב של ירי טילים ואזעקה בזמן המצעד. בסופו של דבר כשיש כל כך הרבה קהל בשטח פתוח, ההנחיה תהיה להיצמד לקיר, לשכב או לחפש מחסה קרוב. ניתחנו את הזירות וזו אכן חלק מההיערכות שלנו".

במסגרת ההיערכות המבצעית, בפיקודו של מפקד המחוז, החל מיום חמישי יפעלו למעלה מ-3,200 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, ברחבי העיר לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש והכוונת התנועה, זאת בדגש לאירועים המרכזיים שיתקיימו בעיר בימים הקרובים לציון יום ירושלים, בהם: אירועי לילה לבן, צעדת הדגלים המסורתית, טקסים ממלכתיים שיתקיימו בהר הרצל ובגבעת התחמושת, סיורים, טקסים באנדרטאות והילולת שמואל הנביא. בנוסף יפעלו בעיר ירושלים במערכי השיטור השונים (שאינם קשורים להיערכות לאירועי יום ירושלים) - מאות שוטרים נוספים.

"לא ניתן לאף ארגון טרור להכתיב לנו את סדר היום". מפקד המחוז בסיור בשטח. צילום: דוברות המשטרה

צעדת הדגלים המסורתית, צפויה להתקיים כמדי שנה מזה עשרות שנים ובתוואי זהה לשנה שעברה, ממרכז העיר ירושלים לכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה וסמטאותיה. במשטרה מדגישים כי בניגוד לפרסומים כוזבים ברשת וניסיונות הסתה, הצעדה לא צפויה לעבור בהר הבית או בשעריו.

למעלה מאלפיים שוטרים יפעלו לקראת צעדת הדגלים ובמהלכה. המשטרה תפעל לאבטחת הקהל, ולוויסות תנועת הולכי רגל וכלי רכב באזור ובפרט בסמוך לעיר העתיקה. תכלית הפעילות הינה לשמירה על מרקם חיים תקין ככל שניתן, ולאפשר גם למשתתפי הצעדה וגם ליתר ציבור הולכי רגל והמתפללים מכל הדתות להגיע ליעדו ולמחוז חפצו, ובתוך כך גם למנוע אירועי חיכוך ואלימות מכל סוג שהם. כמו כן יבוצע ויסות קהל המגיע לעיר העתיקה מטעמי בטיחות בהתאם לעומסים ולתפוסת הקהל המרבית המותרת ברחבת הכותל המערבי עפ"י חו"ד של מהנדס בטיחות.

המשטרה קוראת למשתתפי צעדת הדגלים ולציבור כולו להישמע להוראות השוטרים, להימנע מכל גילוי של אלימות פיזית ומילולית ולאפשר לאירוע להתקיים כחוויה בבטחה, ותוך הקפדה מלאה על שמירת הסדר והוראות החוק. הפרות סדר וגילויי אלימות מכל סוג שהם יטופלו בנחישות ע״י כוחות המשטרה.

 

 

מצעד הדגלים ירי רקטות יום ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד