י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אדם חסר מעצורים"

למעלה משלוש שנות מאסר ופיצוי כספי: נגזר עונשו של הפעיל הקיצוני

הפעיל החרדי הקיצוני, שהורשע בפגיעה בחבר הכנסת פרוש והשחתת קברו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, רצה שלוש שנים וחצי מאסר בפועל ויפצה ב-15,000 שקלים כל אחד מנפגעים 

למעלה משלוש שנות מאסר ופיצוי כספי: נגזר עונשו של הפעיל הקיצוני
משה אירם בבית המשפט, ארכיון צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שלישי) על הפעיל החרדי הקיצוני משה אירם, שלוש שנים וחצי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי בסכום של 15,000 לכל אחד מנפגעי העבירה. אירם הורשע, על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בגין פעילותו כנגד אישי ציבור בכירים במגזר החרדי.

על פי כתב האישום המתוקן, במהלך החודשים אוגוסט עד דצמבר בשנה שעברה, פעל משה אירם כנגד אישי ציבור בכירים במגזר החרדית, בין היתר, נגד חבר הכנסת מאיר פרוש, בעצמו ובאמצעות הפעלת אנשים מטעמו וביצע עבירות שונות כנגדם: תקף, ביזה, איים עליהם, ובשני מקרים סחט בכוח ובאיומים, כל זאת ממניע אידיאולוגי, על מנת להרתיע אותם מלפעול ולקדם בציבור את עמדותיהם ואת פסיקותיהם ההלכתיות.

אירם הורשע בביצוע עבירות של סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין ובעבירת נוהג במת שלא בכבוד. בשלב הטיעונים לעונש ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד זהר גיאת, להשית על אירם ארבע שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי משמעותי לנפגעי העבירה.

הפרקליטות טענה כי הנאשם "אדם חסר מעצורים, הפועל מתוך תפיסת עולם קיצונית ומעוותת אשר במסגרתה ביצע שורה של מעשי אלימות שנועדו לכפות את עמדותיו ותפיסותיו הקיצוניות על מנהיגי הציבור החרדי בתחומים שונים"

כמו כן, טענה הפרקליטות כי הנאשם ביצע את המעשים כאשר שני מאסרים מותנים בעבירות איומים, תלויים ועומדים נגדו. במסגרת התיק הואשם גם אלחנן אורן בגין פעילותו נגד אנשי ציבור בכירים בחברה החרדית, התיק בעניינו מתנהל בבית המשפט.

 

גזר דין משה אירם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד